Ønsker at købe andel hvor der bor en lejer

Emner om udlejning af andelsbolig, lejekontrakter, lejens størrelse og andelsboligforeningens lejere.

Ønsker at købe andel hvor der bor en lejer

Indlægaf MiaL » 21/07/2013 20:45

Hej!

Jeg har netop budt på en andelslejlighed.

Der bor pt en lejer i andelen. Ifølge vedtægter må der kun lejes ud ved udlandsophold. Der er ikke tale om udlandsophold her. Lejer har ingen kontrakt, da han bor der som en vennetjeneste fra sælgers side af.

Han har boet der i 3 måneder.

Hvordan sikrer jeg mig mod at lejer følger med ved køb af lejligheden? Hvordan sikrer jeg mig, at han er ude af lejligheden ved min overtagelse af lejligheden?
MiaL
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 21/07/2013 20:42

Re: Ønsker at købe andel hvor der bor en lejer

Indlægaf molan » 5/08/2013 14:25

MiaL skrev:Hej!

Jeg har netop budt på en andelslejlighed.

Der bor pt en lejer i andelen. Ifølge vedtægter må der kun lejes ud ved udlandsophold. Der er ikke tale om udlandsophold her. Lejer har ingen kontrakt, da han bor der som en vennetjeneste fra sælgers side af.

Han har boet der i 3 måneder.

Hvordan sikrer jeg mig mod at lejer følger med ved køb af lejligheden? Hvordan sikrer jeg mig, at han er ude af lejligheden ved min overtagelse af lejligheden?


Når der er tale om en ulovlig udlejning eller der ikke er angivet at der er udlejing på egendommen eller som i dette tilfælde at der er tale om andelsbolig, så er det altid sælgers problem og ikke købers. Når du har købt andelen kan sælger ikke længer råde overboligen og lejer må fraflytte.

Evt. erstatning fra lejer sider er et problem med udlejer altså sælger.
molan
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 23/08/2011 22:15


Tilbage til Udlejning og lejere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster

cron