At bo flere sammen i en andelslejlighed

Emner om udlejning af andelsbolig, lejekontrakter, lejens størrelse og andelsboligforeningens lejere.

At bo flere sammen i en andelslejlighed

Indlægaf m_dalgaard » 10/02/2014 21:12

For nogle måneder siden købte jeg en andelslejlighed, som jeg nu bor i sammen med to venner. Vi deler huslejen og øvrige omkostninger, og derfor lever vi, efter min mening, i et helt normalt bofællesskab. Men bestyrelsen er tilsyneladende ikke af samme opfattelse, hvilket formanden for nylig gjorde mig det bekendt. I og med at jeg bor sammen med to drenge, regnede hun ikke med at de begge var mine kærester, og derfor måtte jeg så også udleje til dem. I den forbindelse ville hun så give mig to standardlejekontrakter , som mine to venner og jeg skulle skrive under på, for at de bor der lovligt i overensstemmelse med foreningens vedtægter.

Foreningens vedtægter siger:
"(11.1) En andelshaver må hverken hel eller delvis overlade brugen af boligen til andre end medlemmer af sin husstand, medmindre han er berettiget dertil efter stk. 2 og 3. (red: Her er det kun stk. 3 der har relevans)

(11.3) Fremleje eller lån af enkelte værelser kan tillades af bestyrelsen på de af bestyrelsen fastsatte betingelser."

Jeg mener at min husstand består af 3 personer, og at der ikke er tale om en fremleje situation, og at bestyrelsen skal blande sig uden om mine private affærer. Kan jeg få en juridisk vurdering af det?
m_dalgaard
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 10/02/2014 20:40

Tilbage til Udlejning og lejere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster