Forældrekøb - kan man forhindre, at børn fremlejer?

Emner om udlejning af andelsbolig, lejekontrakter, lejens størrelse og andelsboligforeningens lejere.

Forældrekøb - kan man forhindre, at børn fremlejer?

Indlægaf Pia » 3/09/2014 21:24

Hej Jens

Jeg skriver til dig, da jeg synes, at vi står med et dilemma i vores forening.
Forældrekøb er tilladt i vores forening. Dog har vi stået i den situation, at en forældre, som ikke kunne få solgt sin lejlighed,
da datteren flyttede ud, valgte at lade datteren fremleje, da dette var tilladt i følge lejeloven?!

Bestyrelsen har efterfølgende kort undersøgt, om vi på nogen måde kan lave en tilføjelse til vores vedtægter, hvori der står; at det kun er
andelshavers barn, som må bo i lejligheden og at andelshavers barn ikke må fremleje til andre.

Bestyrelsen har fået at vide, at i sådan et tilfælde gælder lejeloven og vi kan på ingen måder forhindre andelshaver i, at lade barnet være mellemled
til en evt. fremleje, som så vil være fuldstændig uden for bestyrelsens kontrol.

Kan det virkelig være rigtigt og rimligt?

Vi har generalforsamling om en måned og jeg vil rigtig gerne komme med et ændringsforslag til vedtægterne, som netop sikrer, at andelshaver ikke
kan lade sit barn fremleje lejligheden uden bestyrelsens godkendelse. Dog nytter det ikke, at jeg forsøger mig med et sådant forslag, hvis det lovmæssigt ikke er muligt?!

På forhånd tusind tak for hjælpen
og for en god og informativ blog
Mvh Pia - andelshaver
Pia
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 3/09/2014 20:55

Tilbage til Udlejning og lejere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron