Fremleje af andelsbolig

Emner om udlejning af andelsbolig, lejekontrakter, lejens størrelse og andelsboligforeningens lejere.

Fremleje af andelsbolig

Indlægaf Bib » 29/10/2014 20:43

Hej
Jeg har søgt efter svar på mine spørgsmål, men har ikke fundet det. Så jeg er nød til at bede om hjælp :-)

Jeg har nu haft mit hus tilsalg I 1½ år og kan ikke få den solgt.
Er nu flyttet ind hos min kæreste og mit hus star tomt.
Jeg har bedt om lov til at fremleje den, men dette er nægtet.
I vores vedtægter star flg:
§ 11 Fremleje
11.1 En andelshaver må hverken helt eller delvis overlade brugen af boligen til andre end medlemmer af sin
husstand, medmindre han er berettiget dertil efter stk. 2 og stk. 3.
11.2 En andelshaver er, når han har beboet andelslejligheden i normalt mindst et halvt år, berettiget til at
fremleje eller -låne sin bolig med bestyrelsens tilladelse, som kun kan gives, når andelshaveren er
midlertidigt fraværende på grund af sygdom, institutionsanbringelse, forretningsrejse, studieophold,
ferieophold, militærtjeneste, midlertidig forflyttelse eller lignende for en begrænset periode på normalt højst 2
år.. Hvis en andelshaver har haft sin lejlighed fremlejet, skal andelshaveren bebo lejligheden minimum 1 år,
før ny fremleje kan godkendes. Bestyrelsen skal godkende fremlejetageren og betingelserne for
fremlejemålet.
11.3 Fremleje eller Iån af enkelte værelser kan tillades af bestyrelsen på de af den fastsatte betingelser.Mit spørgsmål er så. Hvad dækker lign. over? jeg fik afvide af vores gamle formand at det f.eks kunne dække over afprøvning af kæreste forhold. Men dette er nægtet af bestyrelsen.
Jeg har derefter bedt om lov til at udlåne den så den ikke star tom. Låner er en veninde som akut mangler et sted at bo. Hendes pris for lån er gratis..... Dette er nægtet.
Hvad Fanden gør en andelsbolig ejer nu?

Endvidere star der noget om eksklution. Hvad betyder dette I forhold til at fremlejer/udlåner uden tilladelse fre bestyrelsen?

Håber på hurtig hjælp.
MVh
Birgitte
Bib
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 27/10/2014 22:37

Tilbage til Udlejning og lejere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster

cron