Opsigelse af fremleje

Emner om udlejning af andelsbolig, lejekontrakter, lejens størrelse og andelsboligforeningens lejere.

Indlægaf cherelle » 24/05/2006 15:17

Hej Andels And,

Jeg vil få en sagfører til at skrive til bestyrelsen og søge om tilladelse til at fremleje et par mdr længere.
Men tror ikke de er meget for det.

Jeg tror godt den lovligt kan blive tilsiddesat da der måske reel slet ikke tale om en tidsbegrænsning.
cherelle
Novice
Novice
 
Indlæg: 11
Tilmeldt: 20/05/2006 22:08
Geografisk sted: københavn

Re: Opsigelse af fremleje

Indlægaf janettelund » 2/01/2021 17:26

Jeg fik en oprindelig lejekontrakt og underskrevet inden indflytning 1/9 2020. Men huslejen var for høj og udlejer lavede en ny kontrakt 15/11 2020 med den nye husleje og tilføjede en tidsbegrænset bindende lejeperiode på 12 måneder (den oprindelige var en kopi af standardkontrakt på nettet). Uden at tænke over det underskrev jeg den nye kontrakt. Jeg var separeret ved indflytning og er nu flyttet hjem. Jeg har sendt email til udlejer med opsigelse 31/3 2021, hvor han henviser til den nye lejekontrakt med udløb 31/8 2021. Jeg vil være flyttet ud med udgangen af januar måned. Hvordan står jeg rent juridisk.
Janette Lund
janettelund
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 2/01/2021 16:58

Re: Opsigelse af fremleje

Indlægaf Aura » 11/01/2024 19:55

Hej.
Jeg har fået lov til at fremleje min andelslejlighed ud i 3 år. Jeg har lavet en tidsbegrænset kontrakt på 2 år, som nu ophører til maj. Hun vil gerne blive boende endnu et år, altså forlænge fremlejen, så hun totalt kommer til at bo der i alle 3 år.
Kan jeg gøre det eller bliver fremlejen pludselig ubegrænset, så hun ikke behøver fraflytte lejligheden om et år?

Jeg skal selv flytte tilbage i lejligheden til maj 2025.
Aura
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 11/01/2024 15:21

Foregående

Tilbage til Udlejning og lejere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster

cron