Et udlejlning der er gået den forkerte vej...

Emner om udlejning af andelsbolig, lejekontrakter, lejens størrelse og andelsboligforeningens lejere.

Et udlejlning der er gået den forkerte vej...

Indlægaf ludWig » 6/07/2004 11:24

Hej...
Jeg havde valgt at få en lejer ind i min lejlighed.
Jeg lavede en kontrakt, oplyste bestyrelsen om det og ventede tålmodigt.
Intet skete... lejeren var en af mine venner som var blevet sat på gaden. Jeg tillod mig den frihed at lade ham flytte ind hvorfor jeg meget hurtigt, modtog en besked om at det var eksklusionsgrund at udleje ulovligt..
Det var ikke det jeg ønskede, da jeg ønsker at gøre tingene efter bogen.
Det er vigtig at nævne at min kæreste er ude og rejse(hvilket skal bevises, hvad) og det kan jeg ikke, da organisationen ønsker at holde deres medarbejere hemmelige.

Jeg har sagt til ham, min lejer at han ikke skal betale sålænge sagen kører. Jeg ønsker naturligvis IKKE at blive ekskluderet og har også oplyst at han, hvis det går så galt, ikke kan blive boende.

Jeg skal tale med bestyrelsen inden for kort fremtid, men vil gerne høre hvad jeg kan gøre???
ludWig
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 24/03/2004 14:21

Fremleje under udlandsophold

Indlægaf MJN » 7/07/2004 10:30

Hej!

Mit spoergsmaal gaar paa, om man er tvunget til at fremleje sin andelslejlighed, mens man er udstationeret med folkeregisteradresse i udlandet? Jeg fik nemlig et brev fra det administrationsfirma, der varetager andelsboligforeningens forhold, hvori kommunen paapegede, at de ikke saa nogen registreret paa adressen?

Jeg har indtil nu fremlejet med godkendelse fra andelsforeningen, men da min udlandskontrakt nu forlaenges med 3 mdr., (efter udloeb af kontrakt med min fremlejer) oensker jeg selv at have lejligheden til raadighed til renovering og istandsaettelse, mens jeg fortsat bor i udlandet de 3 mdr. Kan jeg det?

Paa forhaand tak!
MJN
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 6/07/2004 16:24
Geografisk sted: Kbh


Tilbage til Udlejning og lejere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron