Genudlejning efter 2 aar og en tid hjemme?

Emner om udlejning af andelsbolig, lejekontrakter, lejens størrelse og andelsboligforeningens lejere.

Genudlejning efter 2 aar og en tid hjemme?

Indlægaf Stine » 8/07/2004 18:22

Jeg har haft lejet min andel ud i 2 aar. Jeg flytter nu hjem i en periode, hvor lang skal denne periode vaere foerend jeg evt. kan leje lejligheden ud igen?
Der staar intet i de intern regler.

Kan jeg overdrage lejligheden til en lejer, som ikke har boet der i 2 aar, men 1?

Mvh
Stine
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 7/07/2004 14:25

Re: Genudlejning efter 2 aar og en tid hjemme?

Indlægaf JN » 9/07/2004 08:07

Hej Stine,

a) Normalt gælder det jo helt præcise regler for hvornår man kan fremleje. Militærtjeneste, arb. udlandet m.m. Så med mindre du har en sådan type grund tror jeg ikke du kan fremleje. Vedr. hvorlænge du skal være hjemme er det er vurdering i bestyrelsen om de vil tillade dig at fremleje igen. Hvis der urent trav (altså fremleje af andre årsager end ovenfor nævnte) kan de nægte dig tilladelsen.

b) Du kan ikke normalt overdrage din lejlighed til en lejer, men du kan ofte bytte bolig med en lejer. Det virker på mig som du ønsker at få en person til at overtage din lejlighed, ved at leje lejligheden ud i en periode, og dermed omgå ventelisten. Er det rigtigt?
mvh
JN
JN
Ekspert
Ekspert
 
Indlæg: 132
Tilmeldt: 16/10/2003 18:17
Geografisk sted: København Ø

Indlægaf Andels And » 9/07/2004 12:24

I vores forening lykkedes det at ændre i vedtægterne for at undgå kontinuerlig fremleje...tit til overpris og med øje at omgå ventelisten. Man skal nu bebo lejligheden i mindst et år mellem hver fremlejeperiode.

Naturligvis kan bestyrelsen kigger nærmere på hver enkel sag og viser sundt fornuft!

Vedr. overdragelse...mange vedtægter omtaler fælles husstand i mindst 2 år.
Andels And - Bestyrelsesmedlem og lægmand. Dansk som andet sprog!!!
Andels And
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 197
Tilmeldt: 2/09/2003 22:30


Tilbage til Udlejning og lejere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster