må enlige udleje?

Emner om udlejning af andelsbolig, lejekontrakter, lejens størrelse og andelsboligforeningens lejere.

må enlige udleje?

Indlægaf Escapist » 26/09/2004 18:26

I min forening har der inden for kort tid været 3 sammenlægninger, hvilket har fået andre andelshavere op af stolen, da det tilfældigvis er 3 enlige der har fået mulighed for at sammenlægge lejligheder.

Dette har nu ført til et forslag om, at de der har sammenlagte lejligheder ikke må udleje et værelse. Øvrige andelshavere skal fortsat have lov til at udleje et værelse. Må man dette - er det ikke en form for diskrimination?
Escapist
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 2/09/2004 11:29

Indlægaf HansL » 26/09/2004 22:27

Det lyder som om, der er nogle der er blevet misundelige over, at det tilfældigvis er nogle enlige, der har fået mulighed for at få en større lejlighed. Jeg tror ikke det er lovligt at indføre den regel som her er på tale. Behovet for at udleje et værelse kan jo være reelt nok. Det kan f.eks. tænkes, at lejligheden på et tidspunkt beboes af en familie med børn, børnene flytter hjemmefra eller parret bliver skilt med det resultat, at der kun bor en enkelt person tilbage og denne ønsker at udleje et værelse. Skal det så være forbudt? Det lyder ikke rimeligt.

Der findes masser af ejendomme med store og små lejligheder, hvor der bor børnefamilier i nogle af de mindste lejligheder, og enlige i nogle af de større lejligheder. Det kan man ikke lave om på. At de store lejligheder hos jer så er fremkommet som resultat af nogle sammenlægninger, det skaber åbenbart nogen diskussion, men situationen bør ikke være anderledes end, hvis der altid havde eksisteret små og store lejligheder i huset. Og om en årrække, når de nuværende beboere er skiftet ud, vil diskussionerne være glemt.
Venlig hilsen
HansL
HansL
Moderator
Moderator
 
Indlæg: 238
Tilmeldt: 19/03/2004 17:18
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Indlægaf Escapist » 26/09/2004 23:06

Tak for hurtigt svar. Forslaget er som du siger opstået som følge af 'misundelse', hvilket jo selvfølgelig er beklageligt. Jeg håber ikke forslaget vedtages - jeg er selv en af de enlige der mærker presset fra øvrige andelshavere med mindre plads og ønsket om mere.
Escapist
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 2/09/2004 11:29


Tilbage til Udlejning og lejere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster