Lejer i en andelsforening

Emner om udlejning af andelsbolig, lejekontrakter, lejens størrelse og andelsboligforeningens lejere.

Lejer i en andelsforening

Indlægaf wils-dk » 20/07/2003 19:53

Ejendommen jeg bor i, som i dag ejes af Codan skal nok omdannes til andelsbolig, og nu er der nogle der spørger mig om man hvis man fortsætter som lejer i ejendommen vil komme til at betale mere end andelshavere ved nyerhvervelser i ejendommen end dem som er andelshavere ?
wils-dk
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 20/07/2003 19:51

Indlægaf Admin. Jens Arentoft » 20/07/2003 23:16

Det afhænger af den enkelte andelsboligforenings forhold, om det er andelshaverne eller lejerne som betaler mest.
De største fordele ved at være andelshaver er at man får medindflydelse og værdistigning på sin andelsværdi.

Generelt kan man sige at andelshaverne normalt betaler mere end lejerne i de første år, hvorefter det langsomt vender så lejerne betaler mest.
Brugeravatar
Admin. Jens Arentoft
Administrator
Administrator
 
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 19/02/2003 12:34
Geografisk sted: Frederiksberg

Fortrydelsesret?

Indlægaf rsm » 14/08/2004 13:08

Hej,
Jeg er lejer i en netop etableret andelsboligforening(1.august 2004). Ejendommen indeholder 4 lejligheder. Fordi jeg regnede med at flytte takkede vi jeg til tilbudet om at indgå som andelshavere. Mit spørgsmål er: Har jeg forspildt min mulighed for stedse. Eller har jeg stadig ret til at indgå som andelshaver med samme rettigheder og samme indskud som de øvrige andelshavere. Kan jeg kun indgå som andelshaver ved at betale den andelsværdi som er fastsat af foreningen. Er der med andre ord en slags fortrydelsesfrist?
rsm
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 14/08/2004 12:59


Tilbage til Udlejning og lejere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster

cron