Huslejepriser for et enkelt værelse

Emner om udlejning af andelsbolig, lejekontrakter, lejens størrelse og andelsboligforeningens lejere.

Huslejepriser for et enkelt værelse

Indlægaf Jammie » 20/04/2005 18:23

Jeg ved ikke helt hvor jeg skal henvende mig og om jeg kan få svar her. Jeg har en mistanke om jeg muligvis bliver opkrævet noget mere end min udlejer har krav på, jeg lejer et værelse i en andelslejlighed som er købt 4 år tilbage, hvor andelen kostede ca. 180.000 kr. Jeg lejer et værelse på 16 kvm. og betaler 2900 kr. for det. Jeg ved at priserne i Kbh./Østerbro er forholdsvis høje, men er dette i overkanten, jeg ville mene at det er en årlig kvm. pris på 2175... er det rimligt og hvad må der max opkræves? Hvis ikke, hvordan skal jeg så forholde mig?

Håber på svar, eller en besked om hvor jeg skal henvende mig.
Jammie
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 20/04/2005 18:10

Indlægaf Di » 23/06/2005 21:29

du skal kontakte kommunens huslejenævn, jeg tror at det er 900 kr pr år de sætter som max pris i København, men jeg ved det ikke.
Mange hilsner
Di
Di
Novice
Novice
 
Indlæg: 21
Tilmeldt: 14/09/2004 15:23
Geografisk sted: KBH V

Indlægaf kandidat » 23/06/2005 23:26

jeg har talt med huslejenævnet i KBH. Lejen ligger på mellem 1200 og 1800 pr m2 i årlig leje. 1200 er usle forhold og 1800 er det rene luksus, men det er altså på vesterbro, og jeg ved ikke hvordan lejet ligger der i forhold til Østerbro, men 2900 lyder pr. måned mener jeg er i den meget dyre ende. Så med mindre du har fri telefon/Internet, opvaskemaskine mm. så vil det nok være en rigtig god ide og tale med en huslejenævnet eller en lejerforening. Huslejenævnet skal nemlig kun mælge mellem dig og din udlejer, og vil altså ikke køre en sag for dig.
-Kandidat-

-Har du har læst vedtægterne?-
kandidat
Ekspert
Ekspert
 
Indlæg: 123
Tilmeldt: 19/03/2005 02:35

leje værelse ud-hvad må jeg tage?

Indlægaf milla » 16/07/2005 15:59

Hej

Jeg har ledt på nettet og kan ikke finde noget ordentligt, som besvarer mit spørgsmål, så prøver her.
Mine forældre skal (måske) til at købe en andelsbolig, hvor jeg skal leje mig ind. Da huslejen er høj, skal det andet værelse i lejligheden også lejes ud.

***Hvad må man tage i husleje?***

Det er en nyrenoveret lejl. på 52 m2 på Frederiksbjerg i Århus, som er rigtig lækker..
milla
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 16/07/2005 15:36


Tilbage til Udlejning og lejere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster