Køb af andel med forbedringer

Om etablering, salgsværdi, lovlighed og dokumentation.

Køb af andel med forbedringer

Indlægaf mcleif » 29/09/2005 13:10

Hej derude

Er det fornuftigt at købe en andel til en værdi på 320.000 hvor der oveni kommer forbedringer på 320.000 - altså i alt 740.000? Det skal siges at det er rigtigt gode forbedringer, men jeg er bekymret for hvor hurtigt værdien af disse nedskrives... jeg vil jo nødigt sælge lejligheden om nogle år og risikere kun at få f.x. 450.000 for den, men stadig have et lån på 740.000 kr.

Jeg håber nogle vil give et godt råd...;o)

Mvh.
mcleif
mcleif
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 29/09/2005 13:06
Geografisk sted: Lyngby

Indlægaf moccha » 30/09/2005 11:18

Find ud af over hvor mange år de forskellige forbedringer afskrives.
Når du ved det, kan du feks. lave et regnestykke over hvor meget der afskrives efter 2 år - 5 år - 10 år etc.
Sammenhold beløbene med din månedlige husleje, hvis det fex. drejer sig om en afskrivning på 10.000/år, vil du så føle det er et godt køb?

I den forening hvor jeg boede, havde jeg regnet ud at den årlige afskrivning (ca. 5000,- kr) nogenlunde svarede til hvad andelen steg med årligt. (Stigning i andelskrone.)
Da huslejen samtidig var meget lav, syntes jeg da jeg overtog den, at det var en god handel.

PS. Jeg har hørt noget med at der findes to forskellige afskrivningsformer, en akkumuleret, hvor der afskrives med forskellige beløb over de antal år, der afskrives (mindst i starten, mere til slut?) samt en lineær afskrivning, hvor der afskrives et lige stort beløb hvert år, men dette er ikke noget jeg kender ret meget til. Måske andre i forummet kan være dig behjælpelig med det.

Held og lykke.
moccha
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 268
Tilmeldt: 18/07/2005 09:30


Tilbage til Forbedringer og løsøre i lejligheden

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster

cron