Mangler ved overtagelse af lejlighed

Om etablering, salgsværdi, lovlighed og dokumentation.

Mangler ved overtagelse af lejlighed

Indlægaf Petedane » 10/11/2003 18:21

Jeg har evt mulighed for at overtage en anden (og større lejlighed) i vores forening. Jeg har set lejligheden og kunne se at der var en væg fjernet mellem to stuer.

Dette arbejde var ikke gjort særlig pænt - og plankegulvet var endda fjernet i den ene halvdelen af stuen. (erstattet med spånplader og pålagt tæppe)

Jeg har fået plan-tegning af lejlghed fra kommunen. Umiddelbart kan jeg ikke se at der er givet tilladelse til at væggen er blevet fjernet.

Jeg har nu flg spørgsmål:

- Jeg synes det er fint væggen er fjernet - men kan jeg kræve at sælge skaffer tilladelsen?
- Kan jeg kræve at gulvet bliver ført tilbage til en tilstand, så den svarer til gulv i de øvrige lejligheder? Hvis ja, hvem skal så betale?
- Loftet er grimt lavet (der hvor væggen var før) - kan jeg også kræve at det bliver lavet (eller nedslag i pris?)
- Kan jeg komme med ovenstående krav - efter at jeg har overtaget lejligheden?
Petedane
Novice
Novice
 
Indlæg: 11
Tilmeldt: 27/10/2003 17:41

Indlægaf Admin. Jens Arentoft » 11/11/2003 00:24

Information og fejl og mangler kan læses på
http://www.ejdadm-ja.dk/fejl_mangler_andelsbolig.htm

Hvis kommunen kræver tilladelse til fjernelse af væggen, må sælger fremskaffe tilladelsen.

Resten lyder som noget der blot er grimt og som du må acceptere.

Køber kan som udgangspunkt gøre alle fejl og mangler gældende mod sælger indtil 6 måneder fra overdragelsen, i henhold til Andelsboliglovens § 16 om overpris.
Brugeravatar
Admin. Jens Arentoft
Administrator
Administrator
 
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 19/02/2003 12:34
Geografisk sted: Frederiksberg


Tilbage til Forbedringer og løsøre i lejligheden

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster

cron