Er brusekabine, wc og håndvask(earrangement) løsøre?

Om etablering, salgsværdi, lovlighed og dokumentation.

Er brusekabine, wc og håndvask(earrangement) løsøre?

Indlægaf Andelshaveren » 27/11/2005 20:05

I forbindelse med et kvarterløftprojekt, hvor vi bl.a. har fået etableret badeværelser, har jeg fået afvist kompensation for værdien af nedrevet brusekabine, wc og håndvaskearrangement.

Alle 3 installationer er godkendt af både myndigheder og den tidligere bestyrelse. Og en andelshaver med en "rigtigt" badeværelse har fået kompensation på næsten 50.000 kr.

Afslaget lyder således:

"De ting .. er i overvejende grad at betragte som løsøre og ikke som egentlige bygningsændringer. Og løsøre, der bliver overflødigt ved en sanering, kompenseres der ikke for."

Jeg har forgæves forsøgt at få vores administrator til at fortælle mig, hvor jeg kan finde de regler, som hun anvender.

Når vi sælger vores lejligheder, regnes ovennævnte 3 ting som forbedringer.

Kan det virkelig være rigtigt? Hvad fanden er forskellen på en håndvask og et wc i et "rigtigt badeværelse" og et uden fliser?

Mvh.
Andelshaveren
Andelshaveren
Novice
Novice
 
Indlæg: 15
Tilmeldt: 27/06/2004 19:23

Indlægaf christian K » 28/11/2005 23:09

Jeg er ligesom dig uenig i at de nævnte ting er løsøre, idet løsøre jo er defineret som ting man umiddelbart kan tage med sig, og det kan man jo ikke med en vask eller toilet. Jeg vil råde dig til at rette skriftlig henvendelse til din bestyrelse og bede om at de kommer med en afgørelse.
christian K
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 156
Tilmeldt: 7/04/2005 23:19

Indlægaf zuma » 29/11/2005 14:25

Spørgsmålet er i bund og grund, om tingene er nagelfaste - altså som Christian skriver, om tingene kan tages med. F.eks. behøver et komfur ikke nødvendigvis være løsøre, hvis komfuret i øvrigt er gjort nagelfast og en integreret del af køkkenet :smile1:
zuma
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 11/06/2004 15:44


Tilbage til Forbedringer og løsøre i lejligheden

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster