Ulovligt badeværelse

Om etablering, salgsværdi, lovlighed og dokumentation.

Ulovligt badeværelse

Indlægaf nikolaj_f » 20/06/2006 15:03

Hej

Jeg har lige flyttet internt i min andelsforening, og nu står jeg over for en situation hvor køber prøver at få nedskrevet så mange af forbedringerne som muligt.
Der er to problematikker. Den ene er at badeværelset tilsyneladende er ulovligt opført. Den anden er at han mener at visse af forbedringerne er misligholdt. Jeg har boet der i fire år og har IKKE lavet nogen af forbedringerne.
For at tage badeværelset først, så er det lavet i 1998 og det viser sig, at ham der har lavet det, oprindeligt ikke har fulgt forskrifterne for byggetilladelse mv. efter proceduren. Køber har påvist at der er tvivl om det overhovedet kan betragtes som et badeværelse. Sagen er at den daværende bestyrelse har godkendt det som en forbedring, så jeg har købt forbedringerne i god tro. Badeværelset fungerer fint, men køber har alligevel tænkt sig at rive det ned, så han vil undgå at betale for det. Ham der lavede badeværelset i 1998 solgte lejligheden i 2001, og jeg købte den så i 2002 – dvs. der har boet én i mellem.
Hvem er ansvarlig her? Er det den daværende bestyrelse (som er spredt for alle vinde)? Er det ham der har lavet det? Eller ham jeg har købt lejligheden af? Eller er det mig...? Kan jeg ende med at hænge på?

Den anden sag er, at han mener at visse ting er misligholdte. De er selvfølgelig slidte, men det bliver ting efter otte år, og de er jo blevet nedskrevet efter reglerne. Jeg mener at de fungerer som de skal, og at de ikke er nedslidte. Der skal en vurderingsmand på (i morgen) – er der nogen der kender proceduren? Hvornår vil en vurderingsmand mene at en forbedring kan nedskrives yderligere i værdi?

Tusind tak for jeres hjælp og jeres stillingtagen.

Mvh
Nikolaj
nikolaj_f
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: 20/06/2006 14:58

Tilbage til Forbedringer og løsøre i lejligheden

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster