Forbedringer > Persienner?

Om etablering, salgsværdi, lovlighed og dokumentation.

Forbedringer > Persienner?

Indlægaf bayswater » 14/02/2008 13:37

Hej alle,

Jeg har et spørgsmål, der går på, hvad der går ind under "forbedringer", når man snakker andelsboliger. Jeg ved, at eksempelvis gulvtæpper er en forbedring, eftersom de er særligt tilpasset lejligheden - men hvad med persienner? De kan jo også være specielt tilpassede - men kan man tale om en "forbedring" i den forbindelse?

På forhånd tak for input.

/Bays
bayswater
Ekspert
Ekspert
 
Indlæg: 106
Tilmeldt: 17/03/2006 13:48

Re: Forbedringer > Persienner?

Indlægaf bayswater » 14/02/2008 13:42

Nå, det var dog et utroligt sammentræf - tidligere tråd i dag:

Sandsynliggøre sælger, at der vil ske værdiforringelse ved fjernelsen af specielt tilpassede persienner, da de ikke kan anvendes andetsteds, vil sælger med rette kunne kræve, at de indgår i handlen. Prisen skal dog fastsættes, som specielt tilpasset inventar, så sælger kan ikke tjene på dem, men lider samtidig heller ingen tab. Dertil står det køber frit for, om han vil købe andelsboligen på sælgers vilkår, eller han vil lade være eller kræve afslag i prisen.
bayswater
Ekspert
Ekspert
 
Indlæg: 106
Tilmeldt: 17/03/2006 13:48

Re: Forbedringer > Persienner?

Indlægaf Løvendahl » 7/06/2008 19:01

bayswater skrev:Nå, det var dog et utroligt sammentræf - tidligere tråd i dag:

Sandsynliggøre sælger, at der vil ske værdiforringelse ved fjernelsen af specielt tilpassede persienner, da de ikke kan anvendes andetsteds, vil sælger med rette kunne kræve, at de indgår i handlen. Prisen skal dog fastsættes, som specielt tilpasset inventar, så sælger kan ikke tjene på dem, men lider samtidig heller ingen tab. Dertil står det køber frit for, om han vil købe andelsboligen på sælgers vilkår, eller han vil lade være eller kræve afslag i prisen.


Jeg er helt enig, men vil gerne tilføje, at sælger naturligvis skal afskrive persiennerne i overensstemmelse med anelsforeningens vedtægter.

Dermed kan han ikke opnå den samme pris som anskaffelsessummen var på.
Brugeravatar
Løvendahl
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 414
Tilmeldt: 9/11/2007 01:55


Tilbage til Forbedringer og løsøre i lejligheden

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster

cron