undgå fradrag for nedslidt køkken

Om etablering, salgsværdi, lovlighed og dokumentation.

undgå fradrag for nedslidt køkken

Indlægaf jako45 » 23/06/2008 00:56

Føler mig lidt dum. Har sat et nyt køkken i min andelsbolig, hvor der netop har været en vurderingsmand, fordi jeg sælger. Jeg ville undgå fradrag for mit meget nedslidte køkken og valgte derfor at sætte fuldstændigt nyt køkken op i et neutralt look. Det er inklusiv eget arbejde løbet op i ca 15.000 kr.
Vurderingsmanden gjorde mig imidlertid opmærksom på, at jeg kunne have nøjedes med at fjerne det nedslidte køkken og ovenkøbet sat timeforbruget på som en forbedring (eget arbejde) .
Min konklusion: man kan aflevere en andelsbolig uden køkken og få det som en forbedring.
Nå!
Så spurgte jeg vurderingsmanden, jamen så kan man jo bare fjerne alt det som er slidt, så får man jo ingen nedslag i prisen. Fx fjerne et slidt gulv. Men nej det kunne man ikke, for et køkken er en "sædvanlig" udskiftning, det er et gulv ikke.
Nå!

Det som ærgrer mig er at jeg kunne have sparet tid og at den ny andelshaver selv kunne have valgt sit køkken, som jo er smag og behag.

Nogen kommentarer fra de kloge hoveder?
jako45
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: 23/02/2004 15:57
Geografisk sted: sjælland

Indlægaf Peter » 23/06/2008 16:48

Uanset at det er afspejlet i prisen, er det måske lettere at afsætte en andel med nyt neutralt køkken, end en andel, der fremstår som "håndværkertilbud" fordi køkkenet er fjernet?

Men om det er relevant, kommer jo an på andelens prissætning i øvrigt. Hvis det er en af de ældre andele, der fortsat udbydes til en attraktiv pris i forhold til en tilsvarende ejerbolig, betyder det måske mindre.
Peter
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 328
Tilmeldt: 15/02/2005 13:20


Tilbage til Forbedringer og løsøre i lejligheden

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron