Nedtagning af tapet

Om etablering, salgsværdi, lovlighed og dokumentation.

Nedtagning af tapet

Indlægaf Fizzmus » 15/08/2008 14:39

Hej,

Jeg er ved at sælge min andelslejllighed og vi har haft en ABF godkendt valuar ude og se på den. Han vurderede at jeg skulle have forbedring for nedtagelse af tapet, da jeg har fjernet 100 års tapet, inden jeg fik fuldspartlet mine vægge (3 gange) og sat væv op.

Den post har bestyrelsen nu fjernet fra vurderingen, uden at give mig besked, og da jeg skrev og bad om en forklaring skriver de ikke tilbage til mig. Jeg kan dog se fra en mail vores administrator har sendt til mig at de har fastholdt at det ikke tæller som en forbedring.

Er det OK, for det første at fjerne det fra vurderingen.
Der står intet i vores vedtægter om at det ikke tæller med.
Og for det andet at svare direkte til adm. uden at give mig besked?
Jeg har rykket for svar, men hører intet...

Mvh. Fizzmus
Fizzmus
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 15/08/2008 10:27

Indlægaf Admin. Jens Arentoft » 15/08/2008 15:29

Bestyrelsen skal medvirke til at køber ikke betaler overpris og skal derfor påtale "fejl" i vurderingen. I alle foreningens salg skal prisfastsættelsen ske på samme måde.

Vedtægterne indeholder normalt ikke detaljerede regler for hvad der kan medregnes som forbedring.

Bestyrelsen bør svare dig når du spørger, men den eneste gratis løsning er at foreslå valg af anden bestyrelsen på næste generalforsamling.

I ABF-håndbogen er glasvæv/ -filt / fiberfilt angivet som ekstraordinær opretning med en afskrivningsperiode på 10 år.

Da glasvæv blot er en slags stærkt tapet mener jeg godt man kan karakterisere det som vedligeholdelse og dermed undlade at sætte det til nogen salgsværdi.
Brugeravatar
Admin. Jens Arentoft
Administrator
Administrator
 
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 19/02/2003 12:34
Geografisk sted: Frederiksberg


Tilbage til Forbedringer og løsøre i lejligheden

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster