Manglende dørkarme / mulighed for opsættelse af døre

Om etablering, salgsværdi, lovlighed og dokumentation.

Manglende dørkarme / mulighed for opsættelse af døre

Indlægaf tt2002 » 12/10/2008 17:32

Jeg har fået tilbudt en andelslejlighed. Sælger har fjernet døre til køkken og stue og i stedet lavet åbne indgange uden karm.

Sælger har stadig de originale døre og vil medgive disse ved salg.

Jeg er i tvivl om hvorvidt jeg kan kræve et afslag i prisen, når nu mulighed for umiddelbart at opsætte dørene igen mangler. Kan jeg risikere at blive tvunget til retablering af dørene ved et senere salg? Kan jeg i så fald tvinge sælger til retablering af dørene, eller til et tilsvarende fradrag i prisen?
tt2002
Novice
Novice
 
Indlæg: 25
Tilmeldt: 30/08/2006 22:17

Indlægaf aratan » 12/10/2008 18:03

Hvis ikke der er krav om at der skal være døre, jf. byggereglementet, så kan hverken du eller din fremtidige køber vel kræve at disse skal kunne opsættes? Jeg vil mene at døre/karme her kan sidestilles med vægge, som du også gerne må fjerne blot der gives en eventuel byggetilladelse...

Dermed kan du heller ikke kræve et prisafslag, det er en ændring i lejligheden som er fuldt tilladt og det står dig frit for at sige nej til at købe.

Hvis et sådant krav alligevel kan blive gjort gældende(jeg mener det er en tænkt situation, men for princippets skyld) så skal du gøre indsigelse nu og få det udbedret af ham du køber af. Du kan ikke efterfølgende gøre gældende at der er tale om en skjult fejl/mangel, da det er direkte synligt at dørene mangler...
aratan
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 360
Tilmeldt: 19/01/2006 16:42
Geografisk sted: Østerbro


Tilbage til Forbedringer og løsøre i lejligheden

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster

cron