Konstateret fejl i baderum efter 5 måneder

Om etablering, salgsværdi, lovlighed og dokumentation.

Konstateret fejl i baderum efter 5 måneder

Indlægaf aboedker » 18/05/2009 19:25

Hej

Jeg står i den uheldige situation at jeg har fået konstateret at mit badeværelsesgulv ikke er i orden.

Det startede med at underboen fik dryp fra loftet. Det vidste sig at enkle fuger og klinker var flækket. Badeværelset er 6 år gammelt og jeg overtog lejligheden 15. dec. 2008.

Det skal siges at jeg i disse tider renovere køkken som ligger op til toilettet. Jeg har skiftet gulv i køkkenet og har derfor hamret mange søm i de bærende bjælker som badeværelset netop også hviler på. Derfor er jeg jo ret sikker på at det er mig selv der har forårsaget det.

En VVS mand får slået nogle klinker op og konstatere at der er vådt og der er flere ting der ikke er korrekt. Herunder nogle afløb der ikke er lavet korrekt, og at den her membram er alt for tynd.
Ligeledes snakkede han om at gulvet ikke var opført korrekt på en sådan sokkel som kan arbejde ovenpå bjælkerne, men det kunne han jo dog ikke se.

Jeg er jo bange for at det er min egen skyld da jeg laver køkkken, men får afvide at gulvet bestemt skal kunne holde til at man hamre på bjælken i køkkenet, hvilket jo er logisk nok.

Sagen er den at jeg jo har det dårligt med at skulle gøre manglen gældende over for sælger, men er selvfølgelig ikke selv interesseret i at betale hvis det ikke er min egen skyld.

Hvordan står jeg i denne situation? Nu kan jeg se at der er en regel for 6 måneder, og der er som bekendt gået 5 nu.
Hvad hvis sælger nægter at betale noget og vil gå rettens vej? Hvad er mine chancer?

Synes det er en kedelig situation at stå i..

På forhånd tak
Andreas
aboedker
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 20/01/2009 20:45

Tilbage til Forbedringer og løsøre i lejligheden

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster

cron