Ulovligt badeværelse.

Om etablering, salgsværdi, lovlighed og dokumentation.

Ulovligt badeværelse.

Indlægaf Ockholm » 28/03/2010 11:20

Hej Andelsbolig-Debat.

Jeg har for 2 måneder siden købt en andelslejlighed, men der er nogle ting jeg ikke kan finde svar på.
Da jeg købte lejligheden havde sælger sat alt i stand, også toilettet, men alligevel vælger sælger IKKE at tage penge for forbedring af toilet, hvorfor?

Toilettet er 1m bred x 2m dyb, jeg er ikke sikker på at den er lovligt lavet, men den er ikke nævnt nogen steder i de papirer jeg har skrevet under på.

For det første er der sat fliser på halvdelen af toilettets vægareal, startende små 10cm oppe fra gulvet. Bruseren har sælger installeret på et gennemgående rør, omkring 10 cm fra en el-installation. Bruseren har peget så noget af vandet er sendt direkte på døren til toilettet, hvor det er løbet ned og har startet vandskabe i karmen og gulvet. (vandskaden er anmeldt til bestyrelsen allerede ved køb). Det ligner ikke der er tager hensyn til nogen regler ang. vådrum.

Hvad gør jeg nu? Hvad skal jeg skaffe? Og hvordan ser det ud?

På forhånd tak.
Ockholm
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 28/03/2010 00:22

Indlægaf Løvendahl » 28/03/2010 12:58

Selvom den pågældende sælger ikke har taget penge for forbedringen, skal han for at være fri for ansvar for skjulte mangler, opstået fra installationer mm. som han har udført, gøre køber specielt opmærksom herpå!

Er arbejdet blot kosmetiske mangler, har du ikke umiddelbart noget erstatningskrav, men er badeværelset udført forkert, skal dette naturligvis lovliggøres, og hvis sælger intet har sagt herom, så ifalder han sandsynligvis et erstatningsansvar for de udgifter, som du har haft hertil. Det er intet prisværdigt i at beskytte en sælger, som ikke har fortalt hvad han har lavet.


DU anmelder manglen overfor foreningen, og hvis du gjorde det allerede da du flyttede ind, har foreningen jfr. vedtægterne tilbageholdt tilstrækkelige midler til at få denne mangel opklaret ved synsmand.
P.S. Det er altid interessant for alle at høre, hvordan et problem blev løst i sidste ende, husk derfor at skrive, hvordan problemet blev løst.

Venlig hilsen

Løvendahl
Cand.jur.


Kontakt mig hos Justa Advokatfirma på info@justa.dk. - tlf: 75 71 10 00
Brugeravatar
Løvendahl
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 414
Tilmeldt: 9/11/2007 01:55


Tilbage til Forbedringer og løsøre i lejligheden

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster

cron