Definition forbedringer

Om etablering, salgsværdi, lovlighed og dokumentation.

Definition forbedringer

Indlægaf Espen » 17/05/2012 13:57

Hej kære forumbrugere.

Jeg har renoveret en andelsbolig fra A-Å og er derfor interesseret i at vide hvad der er dækket.

Alle lofter og vægge er spartlet 3 gange. Filt og malet 3 gange. Gulve høvlet, slebet og lakkeret i alle rum bortset fra bad der har klinker.

Komplet nyt køkken og badeværelse med jacuzzi, italienske klinker og fliser helt op til loftet på alle vægger. Alle hvidevarer nye.

Jeg har forstået det sådan at maling af vægge etc ikke er forbedring, men vedligeholdelse. Hvordan er det når jeg har fjernet 3-4 lag gammel tapet, spartlet og satt op filt og malet 3 gange, kan jeg så regne det hele komplet som forbedringer eller skal man trække malingen og arbejde med dette fra? Komplet blending af 2 dører, er det en forbedring?

Det står intet om forbedringer i vedtægterne, kan man da selv vælge afskrivningstidsrum eller er det faste regler for dette, i såfald kan man finde disse regler et sted?

På forhånd tak for hjælp.

mvh Espen
Espen
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 17/05/2012 13:44

Indlægaf Admin. Jens Arentoft » 17/05/2012 14:46

I ABF-håndbogen findes en detaljeret oversigt over hvad der er forbedringer og hvordan de bør afskrives. Vurderingfolk støtter sig ofte til ABF-håndbogen.

Afhøvling af gulve kan være det modsatte af en forbedring, hvis brædderne er blevet for tynde:
http://www.ejendomsadministration.nu/gulve.htm
Brugeravatar
Admin. Jens Arentoft
Administrator
Administrator
 
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 19/02/2003 12:34
Geografisk sted: Frederiksberg


Tilbage til Forbedringer og løsøre i lejligheden

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster

cron