Bestyrelsen vil ikke godkende vurdering

Om etablering, salgsværdi, lovlighed og dokumentation.

Bestyrelsen vil ikke godkende vurdering

Indlægaf Sannidk » 26/11/2012 21:05

Jeg er ved at sælge min andel og bokser lidt med bestyrelsen/købers advokat.

Da jeg købte lejligheden i 2008 var der i vurderingen trukket knap 4000 kr fra, da der var en blændet dør der ikke var godkendt/anmeldt til kommunen. Dør/blænding er fuldstændigt uændret siden jeg købte lejligheden. I 2009 får jeg lavet en ny vurdering, da jeg påtænker at sælge. Her fratrækkes og nævnes igen for den manglende godkendelse.

Nu har jeg igen gang i salget og nu opstår problemet. Bestyrelsen hævder, at det er et lovkrav at den blændede dør skal være godkendt. De vil derfor kun benytte/ godkende den gamle vurdering hvis jeg får godkendt den blændede dør. Det er bare ikke muligt, da jeg ikke aner hvad den er lavet af eller hvordan.

Alternativet er vel, at reetablere hullet? Eller kan jeg fastholde, at da der er fratrukket beløb til godkendelse samt udgift til evt lovliggørelse af blændningen, så er ok? Har talt med vores formand og han er klar over at der ingen ændringer er foretaget i lejligheden siden mit køb og derfor vil de acceptere den gamle vurdering, på nær altså det med døren, da han hævder at et nyt lovkrav ikke gør det muligt at videreføre fejlen.

Er der en klog herinde der har styr på reglerne omkring den slags?
Sannidk
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 26/11/2012 20:55

Re: Bestyrelsen vil ikke godkende vurdering

Indlægaf Admin. Jens Arentoft » 27/11/2012 00:34

Reglerne står i bygningsreglementet og byggesagsafdelingerne i kommunerne hjælper som regel gerne med råd og vejledning. http://www.bygningsreglementet.dk/

Du skal sende en anmeldelse til kommunen med førtegning, eftertegning, beskrivelse og fuldmagt fra andelsboligforeningen. Jeg går her ud fra at lejligheden er mindre end 150 kvm.

Du får ikke en godkendelse fra kommunen, men en kvittering for modtagelsen af anmeldelsen hvor der formentlig står at du selv har ansvaret for byggearbejdets lovlighed.

For at kunne beskrive de plader der er benyttet kan du f.eks. bore et ca. 10 mm hul nede ved fodpanelet. Det kan afsløre om der er benyttet gipsplader og hvad tykkelsen er. Inspektionshullet kan du efterfølgende lukke med spartelmasse.

Brandregler for indvendige vægoverflader er beskrevet i afsnit 5 i
http://www.bygningsreglementet.dk/file/ ... d_vtre.pdf
Brugeravatar
Admin. Jens Arentoft
Administrator
Administrator
 
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 19/02/2003 12:34
Geografisk sted: Frederiksberg


Tilbage til Forbedringer og løsøre i lejligheden

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster