Løsøre

Om etablering, salgsværdi, lovlighed og dokumentation.

Løsøre

Indlægaf Linpt » 5/09/2013 22:36

Hej

Jeg har solgt min dejlige andelslejlighed pr. 1 august (dog aftalte vi at overtagelses datoen kunne blive 25 juli) såfremt at el og varme blev aflæst på overtagelses datoen.

Køber valgte også at købe løsøre med, en 3 år gammel vaskemaskine og tørretrumbler - værdi 9000 kr.

Den 21 august modtager jeg en mail fra køber om at vaskemaskinen lugtet og at tøjet efter vask også lugtet. Køber fortæller at de har forsøgt i en ugen at rense med forskellige rengøringsprodukter, men uden held.

Dette er aldrig noget jeg har oplevet før, jeg spurgte om det kunne være fordi den måske havde stået lukket ca 1 lille mdr inden den blev benyttet, vi aftale at de ville forsøge med et nyt renseprodukt samt ringe til producenten og forhører sig.

Jeg har løbende været i dialog med køber. Undervejs skrive de at lugten i maskinen "klart er blevet bedre" efter at havde benyttet et produkt som producenten har anbefalet.

Nu ringer de og fortæller at det er belægning på tromlen (udsagn fra producents hotline) og det er der lugten stammer fra, og at de vil kræve handlen af løsørerene tilbage da de har købt en defekt varer. Jeg har tilbudt at slå halv skade, da jeg ikke mener at de har købt en defekt varer, for da jeg flyttet lugtet den ikke samt virket som den skulle, men kan selvfølgelig godt sætte mig ind i deres situation.

Er det mig der er gal på den eller?
Linpt
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 5/09/2013 21:58

Re: Løsøre

Indlægaf sfb » 20/09/2013 10:03

hej
Køb af løsøre er i min verden det samme som køb på gul og gratis( ingen retur rat)
Problemet med din solgt vaskemaskine kan løses ved at starte en vask ved 50-60 grader og ikke der over. Så tilsætter du 5 liter eddike , er problemet ikke løst ,så er der kun at skifte gummiringen ca 500kr Hvis du køber den på nettet så får du også en vejledning med hvordan dette gøres.
Så det med halv skade virker helt hen i skoven.
sfb
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 6/01/2011 16:27
Geografisk sted: kerteminde


Tilbage til Forbedringer og løsøre i lejligheden

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster