Forbedringer af lejlighed ifb med brand

Om etablering, salgsværdi, lovlighed og dokumentation.

Forbedringer af lejlighed ifb med brand

Indlægaf RasmusP » 23/07/2014 17:31

Hejsa

Jeg står i den situation at jeg skal sælge min andelslejlighed og har nogle spørgsmål i den forbindelse. I 2010 opstod der brand i erhversmålet nedenunder, i den forbindelse fik min lejlighed brandskader, som blev betalt af andelsforeningens forsikring. Reparationerne opløb i 150.000kr. Nu da jeg skal sælge, er der flere spørgsmål der dukker op.

Andelsværdien af lejligheden er pt på 313.000kr og kan sagtens sælge lejligheden til prisen. Men der er lavet forbedringer som forøger lejlighedens værdi, men dilemmaet består i om den forbedring kan komme mig til gode eller om det skal gå til andelsforeningen eller om det overhovedet skal gå til nogen, da det er forsikringselskabet der har betalt regningen. Nogen siger for, nogen siger imod. Jeg selv har et vist moralsk dilemma, da jeg selvfølgelig gerne vil have de ekstra penge for lejligheden, men føler måske ikke at det er helt retfærdigt.

Er der nogen der har stået i samme situation eller er der nogle klare regler for hvordan man står i denne situation.

Mvh

Rasmus
RasmusP
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 23/07/2014 17:13

Re: Forbedringer af lejlighed ifb med brand

Indlægaf sfb » 25/07/2014 11:20

Hej
Jeg har ingen forstand på brandskader. Her hos os har vi haft en vandskade så alle underskabe blev skiftet ud betalt af forsikring (de gamle var ca 15 år) Den bebor der var udsat for vandskade betale selv for at få en anden bordplade (merprisen). Ved salg af andelen blev det vuderet til at køkkenet var en forbedringer i forhold til andre køkkener i opgangen. Om det er Ok og det samme ved brand har jeg ingen opfattelse omkring.?
sfb
sfb
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 6/01/2011 16:27
Geografisk sted: kerteminde

Re: Forbedringer af lejlighed ifb med brand

Indlægaf molan » 28/07/2014 09:23

Der er skam regler, for af få penge for forbedringer skal du dokumentere dine udgifter, fordi du ikke har betalt, får du derfor heller ikke penge.

Det gør foreningen heller ikke, dvs. køber får den til samme pris som uden forbedringerne og det samme gør den næste køber osv.
molan
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 23/08/2011 22:15


Tilbage til Forbedringer og løsøre i lejligheden

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster