Vurdering af mangler ved fraflytning

Om etablering, salgsværdi, lovlighed og dokumentation.

Vurdering af mangler ved fraflytning

Indlægaf SørenChr » 9/09/2014 10:15

Til Andelsbolig-debat.

Vi har solgt vores andel og er fraflyttet andelsboligen. Bestyrelsen er i gang med at overdrage lejligheden til ny andelshaver. Det fremgår af foreningens vedtægter, at ved overdragelse af andelsbolig skal bestyrelsen med ny andelshaver gennemgå lejligheden og konstatere eventuelle mangler ved vedligeholdelse, tilkøb mv.

Det ligge implicit i bestyrelsens opfattelse, at eventuelle mangler mv vurderes efter ABF-håndbogens vejledninger.

Den ny lejer har rejst et par klagepunkter, som bestyrelsen har accepteret og tilbageholdt et beløb for. Vores problem er, at vi i sin tid, ved indflytning for 5 år siden, rejste samme klagepunkter, men som dengang blev afvist.

Mit spørgsmål er: er der i ABF-håndbogen konkrete acceptkriterier for eventuelle mangler, og så fald kan der henvises til et bilag? Eller er det "sædvanlig vedligeholdelsesstand".

Venlig hilsen
Søren Chr.
SørenChr
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 9/09/2014 09:58

Re: Vurdering af mangler ved fraflytning

Indlægaf sfb » 9/09/2014 12:23

hej
hvis jeg var dig ville jeg starte med at låne ABf s håndbog . Så skriv et brev til bestyrelsen hvor du henviser til at du for 5 år siden har klaget over de samme mangler (anmode om at få et udskrift af bestyrelsens forhandelings bog fra den gang, der skal det jo fremgå at du har klaget)du skal også havde en skriftlig forklaring over hvilket bestemmelser der er henvist fra i ABF s håndbog . Og gør så krav på de penge der er tilbageholdt ,bliver de ikke udbetalt inden 10 dag så har du krav på renter 7% over disc. fra den dag du stiller kravet.
sfb.
sfb
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 6/01/2011 16:27
Geografisk sted: kerteminde

Re: Vurdering af mangler ved fraflytning

Indlægaf SørenChr » 10/09/2014 08:46

Hej.

Tak for hurtigt svar. Brev til bestyrelsen er afsendt med bla dit forslag til spørgsmål. Udfordringen er, at bestyrelsen dengang - og nu - selv opfatter sig som amatører. Dokumentation for overdragelser og forhandlingsprotokoler findes ikke. Men tak for hjælpen.
Vh
Søren Chr
SørenChr
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 9/09/2014 09:58


Tilbage til Forbedringer og løsøre i lejligheden

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster