Manglende Vådrumsmembran

Om etablering, salgsværdi, lovlighed og dokumentation.

Manglende Vådrumsmembran

Indlægaf Andreas77 » 14/09/2014 20:28

Vi købte vores andelslejlighed i Nordvest for lige knap to år siden og nu er et par af fliserne på badeværelset røget ned og jeg kan se at der ikke er vådrumsmembran bag fliserne. Badeværelset er lavet i 2003 og det var ikke sælger, der fik det etableret, men en tidligere ejer.

Fliserne der er røget ned sidder ikke ved bruseren, så jeg ved selvfølgelig ikke om der er vådrumsmembran der. Men tænker at der skal være vådrumsmembran i hele badeværelset, da der ikke er separat brucheniche og det er et lille rum.

Mit spørgsmål er så om det er lovligt? Hvis badeværelset ikke er lovligt, kan man så få noget erstatning af sælger eller andelsboligforeningen?

Derudover har vi fundet ud af at der har været en fugtskade i badeværelset over de nedsænkede lydisolerende loftsplader. Der er en mekanisk udsugning tilsluttet i loftet, men røret fra denne og til væggen var røget af, da vi kiggede derop og det må have skabt fugtskaden. Det skal siges at loftet ikke er fugtigt mere og der er ikke svamp. Men der er en stor plamage og ser ikke for kønt ud.

Vi henvendte os til bestyrelsen og administrationselskabet og de sendte viceværten ud og vurdere skaden. Vi fik beskeden tilbage at da det ikke længere fra fugtigt (altså en gammel skade) ville de ikke foretage sig yderligere. Men jeg er selvfølgelig nervøs for om skaden er værre længere inde. Hvordan er mine rettigheder i denne sag?

VI står og overvejer et salg snarest og vil selvfølgelig heller ikke bare sælge en andel videre med et ulovligt badeværelse med en gammel fugtskade.

På forhånd mange tak.
Andreas77
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 14/09/2014 20:10

Re: Manglende Vådrumsmembran

Indlægaf hierro87 » 11/01/2016 18:01

Fik du nogensinde svar på dette indlæg?
hierro87
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 11/01/2016 18:00


Tilbage til Forbedringer og løsøre i lejligheden

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron