Kattelem

Om etablering, salgsværdi, lovlighed og dokumentation.

Kattelem

Indlægaf kaarew » 29/09/2014 05:22

Hejsa, håber nogen kan hjælpe :)

I vores AB, der anvender standardvedtægter, er det tilladt at holde dyr.

Da jeg for 3½ år siden flyttede ind, havde jeg forinden talt med den daværende formand om hvorvidt jeg evt. kunne installere en kattelem. Det så man ingen problemer i, og jeg installerede en sådan som noget af det første. Jeg har gemt det oprindelige stykke glas, og har også tilkendegivet at jeg selvfølgelig monterer dette igen hvis jeg en dag fraflytter andelen.
Efter at have gennemlæst vedtægterne flere gange kan jeg stadig ikke se at det ikke skulle være lovligt, men den nuværende formand er ikke enig, og truer med eksklusion hvis jeg ikke omgående fjerner lemmen. Han oplyser endvidere, at der er indløbet en beboerklage over mine katte. Efter et par skriv frem og tilbage, og efter at jeg har talt med flere af de øvrige bestyrelsesmedlemmer, har vi nu fået et møde i stand, og jeg håber at kunne få en fornuftig snak og en aftale i stand. Jeg vil dog gerne høre jeres mening om sagen.

Håber I kan hjælpe, - på forhånd tak :)
kaarew
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 29/09/2014 03:16

Re: Kattelem

Indlægaf Sulejma » 2/02/2016 21:50

Hejsa,
kan se at indlægget er et par år gammelt, men alligevel....
Har boet i andelsboligforening, hvor husdyr var tilladt; havde en kattelem og skulle naturligvis reetablere døren med glas, da jeg flyttede derfra. Hvis der ikke er andet skrevet i vedtægterne, er det det, der gælder. Til gengæld havde vi en farlig ballade, fordi der blev klaget over at min kat gik ind til naboen. Da vi jo er fællesejere er der ikke noget retslig belæg for at katten ikke må færdes på andelsboligforeningens jord. Til gengæld er der ofte i vedtægter beskrevet at et husdyr ikke må være til gene... og det er jo en individuel tolkning !I vores tilfælde ville bestyrelse og "klager" ikke give sig, så jeg måtte af med katten, rigtig øv.
Eneste gode råd er at holde sig på vældig god fod med de andre andelshavere medmindre man kan li´at bo i en mindre "krigszone"
mvh
Sulejma
Sulejma
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: 2/02/2016 21:23

Re: Kattelem

Indlægaf molan » 5/02/2016 14:04

Sulejma skrev:Hejsa,
kan se at indlægget er et par år gammelt, men alligevel....
Har boet i andelsboligforening, hvor husdyr var tilladt; havde en kattelem og skulle naturligvis reetablere døren med glas, da jeg flyttede derfra. Hvis der ikke er andet skrevet i vedtægterne, er det det, der gælder. Til gengæld havde vi en farlig ballade, fordi der blev klaget over at min kat gik ind til naboen. Da vi jo er fællesejere er der ikke noget retslig belæg for at katten ikke må færdes på andelsboligforeningens jord. Til gengæld er der ofte i vedtægter beskrevet at et husdyr ikke må være til gene... og det er jo en individuel tolkning !I vores tilfælde ville bestyrelse og "klager" ikke give sig, så jeg måtte af med katten, rigtig øv.
Eneste gode råd er at holde sig på vældig god fod med de andre andelshavere medmindre man kan li´at bo i en mindre "krigszone"
mvh
Sulejma


Når en kat går ind til naboen er det en væsentlig gene så det er helt i overensstemmelse med reglerne, derfor er det mange steder kun inde katter som er tilladt, netop for at undgå det problem.
molan
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 23/08/2011 22:15


Tilbage til Forbedringer og løsøre i lejligheden

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster

cron