Hvad kan kaldes forbedringer...

Om etablering, salgsværdi, lovlighed og dokumentation.

Hvad kan kaldes forbedringer...

Indlægaf Malmros » 4/02/2016 21:26

Hej alle

Jeg har netop fået sammenlagt en andelslejlighed i en ældre ejendom, så det nu er en stor lejlighed på 9 værelser og 229 kvm. Det er et tidligere erhvervslejemål, og kommunen havde endnu ikke godkendt at denne store lejlighed blev opsplittet i 2 lejligheder, så derfor er den blot nu konverteret fra erhverv til bolig.

I forbindelse med istandsættelse og modernisering af lejligheden, vil jeg gerne lige høre Jer om hvilke af følgende arbejder som kan påregnes som forbedringer, og hvad afskrivningen er på disse;

Der etableres helt nyt og lovligt el system i hele lejligheden, men dette betaler andelsforeningen for - derfor formoder jeg at det ikke kan regnes som forbedring.

I forbindelse med etablering af nyt køkken og badeværelse, får vi lavet VVS også - alt dette afholder vi selv udgifterne til, og derfor regnes nyt køkken, bad og VVS som forbedringer er jeg sikker på.

Desuden skal der i 3 værelser laves nye lofter (de gamle pudsede lofter med stuk er ødelagte og står ikke til at redde) - vil nye flotte gipslofter tælle som forbedring?
2 ældre gipsvægge som står skævt i forhold til hvor de oprindelig vægge har stået i sin tid, hiver jeg ned og får lavet helt nye gipsvægge som er helt lige og står hvor de oprindeligt murede vægge stod - vil disse nye og korrekte vægge tælle som forbedring?
Vi får etableret gas i køkkenet til komfur - vil det tælle som forbedring?

Desuden skal der bruges en del penge på restaurering af gamle paneler samt køb af nye paneler også, tapetsering og maling - disse poster formoder jeg ikke tæller som forbedring?

På forhånd tak for Jeres altid gode tilbagemeldinger.

Vh. Carsten
Malmros
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 24/09/2015 21:57

Re: Hvad kan kaldes forbedringer...

Indlægaf Admin. Jens Arentoft » 4/02/2016 22:46