"jf. reglerne om forholdsmæssigt afslag" hvor står det?

Om etablering, salgsværdi, lovlighed og dokumentation.

"jf. reglerne om forholdsmæssigt afslag" hvor står det?

Indlægaf Sangeren » 28/04/2016 19:12

Hej der ude

Jeg har stødt på denne formulering et par gange her inde og kan se at det kommer ud fra noget Admin har skrevet. Men er der nogen der kan henvise til hvor der står noget om dette?

"Efter udløbet af 6-måneders fristen kan køber som udgangspunkt kun gøre fejl og mangler gældende såfremt afslaget udgør mindst 3-10 procent af den samlede overdragelsessum, jf. reglerne om forholdsmæssigt afslag"

Det kunne nemlig have ret stor betydning for min sag.

På forhånd tak for hjælpen :)
Sangeren
Elite Entusiast
Elite Entusiast
 
Indlæg: 74
Tilmeldt: 16/12/2015 12:00

Re: "jf. reglerne om forholdsmæssigt afslag" hvor står det?

Indlægaf sfb » 29/04/2016 08:23

Hej
Prøv af google (reglerne om forholdsmæssigt afslag")
sfb
sfb
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 6/01/2011 16:27
Geografisk sted: kerteminde

Re: "jf. reglerne om forholdsmæssigt afslag" hvor står det?

Indlægaf Sangeren » 29/04/2016 19:57

Hej sfb

Ja, det prøvede jeg også. Men er det så rigtig forstået at reglen ikke er en del af andelsboligloven, men er for generel handel, omhandler fejl og mangler som man ikke er blevet gjort bekendt med/kunne se ved købet, og derfor ikke har fået fradrag for i købesummen?

Eller kan man også bruge den i forbindelse med når en bestyrelse imod vedtægterne ikke har fået vurderet lejligheden ved salget, men hvor der ty var fejl og mangler samt ulovlige installationer(her havde ejendomsmægleren dog gennemtvunget el-syn som viste ulovlige installationer for 26,500,-) for omkring og nok også mere end 10%(estimeret små 200.000,-) af købesummen. Købesummen/salgsprisen blev sat til den maksimale andelsværdi i henhold til foreningens regnskab.
Sangeren
Elite Entusiast
Elite Entusiast
 
Indlæg: 74
Tilmeldt: 16/12/2015 12:00


Tilbage til Forbedringer og løsøre i lejligheden

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster

cron