Afvise at købe løsøre, efter aftale er underskrevet

Om etablering, salgsværdi, lovlighed og dokumentation.

Afvise at købe løsøre, efter aftale er underskrevet

Indlægaf Ministeren » 31/05/2016 18:15

Hej

Efter lang tids søgen har jeg endelig fundet en som vil sælge sin andel til mig. Andelen ligger i indre Århus, hvor der er enorm efterspørgsel på andelsboliger. Derfor har jeg tilkendegivet overfor sælger, at jeg vil medkøbe al løsøre. Havde jeg ikke gjort dette, var jeg helt sikkert ikke kommet i betragtning som køber.

Efterfølgende har jeg læst på reglerne for løsøre, både de generelle og foreningens vedtægter. Her står bl.a.


Erhverver skal indtil overtagelsesdagen frit kunne afvise eller fortryde løsørekøbet
eller retshandlen.



Det fremgår helt tydeligt at jeg ikke er forpligtet til at købe løsøre og at jeg kan ophæve aftalen. Samtidig med at jeg stadig får selve lejligheden. Er der nogen som har erfaring med dette? Jeg er bange for at gøre noget forkert og dermed miste boligen.
Ministeren
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 31/05/2016 17:49

Re: Afvise at købe løsøre, efter aftale er underskrevet

Indlægaf HansL » 15/06/2020 23:07

Sælger må ikke gøre salget betinget af, at køber vil overtage løsøre. Det er ulovligt.
Du kan med henvisning til loven meddele sælger, at du alligevel ikke ønsker at købe løsøret. Og salget af andelsboligen er alligevel bindende for sælger.
Det er muligt, at han bliver sur. Det er desværre ikke ulovligt.
Venlig hilsen
HansL
HansL
Moderator
Moderator
 
Indlæg: 238
Tilmeldt: 19/03/2004 17:18
Geografisk sted: Storkøbenhavn


Tilbage til Forbedringer og løsøre i lejligheden

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster