HASTER! Vedtægter vs vurdering: Hvem skal betale?

Om etablering, salgsværdi, lovlighed og dokumentation.

HASTER! Vedtægter vs vurdering: Hvem skal betale?

Indlægaf Mallea » 13/10/2016 08:25

Jeg er pt. ved at sælge min andelslejlighed. Den er ombygget af flere omgange for mange år siden, hvilket gør, at de afmonterede døre, som har stået i mit kælderum jvf. vedtægterne, ikke passer, nu hvor køber vil have dem monteret. Bestyrelsen er ikke i besiddelse af nogle papirer der beskriver denne ombygning (som fandt sted for 20 år siden), og skønsmanden har derfor skrevet i vurderingen, at montering af døre er mit ansvar. Det faldt mig desværre ikke ind at tjekke om hvorvidt det var korrekt, men nu opdager jeg, at der intet sted i vedtægterne står skrevet, at dørene skal monteres - blot at de skal være tilgængelige - og det er de. Men de kan ikke monteres, da der er flyttet vægge og dørkarme er inddraget til et kæmpe indbygget skab.

Salgsaftalen er underskrevet af begge parter, men hvad gør sig gældende her? Skønsmandens vurdering (som blot er en kommentar og ingen indflydelse har på økonomien i vurderingen) eller vedtægterne? Bestyrelsen henviser til skønsmanden og skønsmanden henviser til bestyrelsen. Ingen kan påvise hvor det står, at dørene skal monteres og ikke blot være tilgængelige.

Køber er ret emsig og forholder sig naturligvis til vurderingen, mens jeg naturligvis ikke er synderligt interesseret i ekstra omkostninger for noget som reelt ikke står nogle steder end som en kommentar i en vurdering. Dørene har ikke været opsat i lejligheden i 20 år. Men det skal de så nu.
Mallea
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 12/10/2016 13:41

Re: HASTER! Vedtægter vs vurdering: Hvem skal betale?

Indlægaf sfb » 13/10/2016 09:30

hej
Jeg læse dit indlæg (sådan) i har ifg.vedtægterne ret til at afmontering en eller fler døre, mod at de henstår i jeres depot ?
Underforstået at ved evt. salg skal de kunne sættes op igen og være brugbar .((sådan er det hos os))
Så ikke noget godkendt salg uden at de døre er brugbar monteret.
Du køber vel heller ikke en brugt bil hvor venstre bildør står i et skur i baghaven ?
Så hvis det var hos os var det dig der er betaleren !
venligst
sfb
sfb
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 6/01/2011 16:27
Geografisk sted: kerteminde


Tilbage til Forbedringer og løsøre i lejligheden

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron