Sælgers forpligtigelse ved fejl og mangler

Om etablering, salgsværdi, lovlighed og dokumentation.

Sælgers forpligtigelse ved fejl og mangler

Indlægaf Jeppe_n » 12/11/2016 15:47

Vi har solgt vores andelslejlighed. 12 dage efter salget modtog vi en fejl og mangel liste fra den nye køber.

Vi anerkendte nogle af tingene på listen og vil gerne hjælpe køberen med at lave tingene, da jeg ikke vil betale for håndværkere for ting, jeg selv kan lave.

Mit spørgsmål er: Må jeg godt selv udbedre de mindre fejl, som ikke kræver aut. håndværkere?

Et eksempel på en fejl: Brusestangen i badeværelset sidder løs og skal skrues fast med to skruer.

Et andet eksempel er: Låsen i badeværelsedøren og i karmen sidder ikke ud for hinanden, så døren kan ikke låses. Et stykke af karmen skal slåes ud med et stemmejern og låsestykket skal skrues fast 2 cm længere oppe.

Det skal siges, at der var en tvist ang. noget svamp bagved et skab. Vi aftalte, at vente med at opgøre listen til vi vidste om vi skulle betale for udbedringen af svampen eller om forsikringen ville betale.
Forsikringen meldte hurtigt ud, at de betalte, men jeg kunne ikke få noget dokumentation på, at de rent faktisk betalte. Jeg har rykket køber mindst 5 gange, hvor svaret har været: Ja, forsikringen ordner det, men vi har ikke noget papir på det.

Nu er der gået et halvt år og adm. skal udbetale tilbageholdet til os. Jeg kontakter derfor igen køberen for at få styr på vores udstående. Han oplyser, at han har lavet tingene og hans krav er på 5.200 kr.
Jeg mener ikke, at det kan være rigtigt, at jeg skal betale 5.200 kr til ham for noget jeg selv kunne lave for under 500 kr.
Jeppe_n
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 12/11/2016 15:27

Re: Sælgers forpligtigelse ved fejl og mangler

Indlægaf sfb » 13/11/2016 10:52

Hej.
Hos os har vi haft en sag som denne. Sælger ville ikke betale da han ingen mulighed have fået for at kunne bringe manglerne i orden. Ved forlig blev det bestemt at køber selv måtte betale alt ,da det var ham der bestilte håndværker uden først at have fået en godkendelse fra sælger.
sfb
sfb
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 6/01/2011 16:27
Geografisk sted: kerteminde


Tilbage til Forbedringer og løsøre i lejligheden

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster

cron