Kvitteringer vedr. forbedringer

Om etablering, salgsværdi, lovlighed og dokumentation.

Kvitteringer vedr. forbedringer

Indlægaf Mr. With » 24/02/2017 13:14

Hej Board

Jeg har köbt en andel, hvori forbedringerne udgör en total sum på 155.000 - hvilket svarer til ca 10 % af köbsprisen.
forbedringerne er prissat af en proff. vurderingsmand som er tilknyttet andelsforeningen.

mit spörgsmål går på, om jag kan kräve disse kvitteringer af sälger, (ikke for at se om belöbene stemmer), men fordi jeg er i tvivl om jeg rent jurisk er forpligtet til at fremvise disse kvitteringer,
til brug ved en ny vurdering, når jeg en dag välger at sälge, eller står den nuvärende vurdering også ved magt til den tid ( uden kvitteringer ) ?

Nedenfor ser I svaret fra vores administration - er denne mail, dokumentation nok ved en fremtidigt vurdering / salg ?

Efter anmodning fra bestyrelsen, skal vi herved oplyse, at de kvitteringer som sælger eventuelt udleverer til en autoriseret vurderingsmand ikke videregives hverken til køber, administration eller bestyrelsen.

Det er sjældent at vurderingsmanden får udleveret de originale bilag til brug for hans vurdering, og det er efter vor opfattelse heller ikke nødvendigt, da det alene er vurderingsmandens rapport, der ligger til grund for værdifastsættelsen af forbedringerne inklusive afskrivninger.

Vi kan derfor ikke være behjælpelig hermed og anser sagen som endeligt afsluttet.


Med venlig hilsen
Mr.With
Mr. With
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 24/02/2017 09:34

Tilbage til Forbedringer og løsøre i lejligheden

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster

cron