Hvor længe hæfter sælger for installationer?

Om etablering, salgsværdi, lovlighed og dokumentation.

Hvor længe hæfter sælger for installationer?

Indlægaf Eva V » 17/07/2017 00:03

Vi har, i forbindelse med salg af vores andel, fået foretaget et VVS- og el tjek af lejligheden. Den tekniske chef konstaterede, at fugerne i hjørnerne og langs gulvet på badeværelset, ikke er elastiske (ulovlige) og derfor, i værste fald, kan være skyld vandskade på bygningen. De skal derfor kradses ud og skiftes. Dette kommer til at koste ca. 7000-8000 kr at udbedre.
Vi kan se på den gamle vurderingsrapport, at badeværelset er etableret i år 2000 og derfor skulle udføres under gældende bygge-regler fra 1997. Det er vores gamle sælger der har fået lavet badeværelset, vi har ikke ikke fået lavet noget siden vi købte lejligheden i 2007. Der blev ikke lavet rapport dengang vi købte.

Jeg har jo mest lyst til at sende regningen videre til vores gamle sælger, siden det var ham der har stået for at lave badeværelset, som vi også har betalt forbedringer for (købte lejligheden til fuld pris). Men det er snart 10 år siden vi købte lejligheden og 20 år siden badeværelset blev lavet, så det bliver nok svært, eller hvordan?

Det jeg nu mest er bange for, er om det viser sig, at flere ting på badeværelset ikke lever op til loven. Hvis fugerne er ikke er lavet korrekt, har jeg ikke den store tiltro resten. Hvad hvis der kommer en vandskade som følge af dårligt udført arbejde?
Hvis vores køber kommer med erstatningskrav til os, hvem skal så betale?. Hvor længe hæfter man som sælger, for installationer man har fået foretaget i lejligheden?

Tak for svar :D
Eva V
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 13/07/2017 19:22

Re: Hvor længe hæfter sælger for installationer?

Indlægaf sfb » 20/07/2017 14:58

Hej.
Ja-ja- tale vi jura skal den der har solgt andelen til jeg betale ! Men jeg kunne godt finde håndværker som vil og kan fastholde at en beton fuge er bedre en disse her elastiske fuger. Her hos os har vi beton fuger som for at gøre det lovlig så lagt en tynd elastiske uden på.
En sag ved retten vil uden problemer løbe op i 30,000 kroner ,så holdt op med det du skriver på 7000--til 8000 kr som vil er meget højt sat.
Så et forlig på det halve ville nok ikke være helt hen i skoven.
venligst
sfb.
sfb
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 6/01/2011 16:27
Geografisk sted: kerteminde


Tilbage til Forbedringer og løsøre i lejligheden

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster

cron