Mangler/fradrag

Om etablering, salgsværdi, lovlighed og dokumentation.

Mangler/fradrag

Indlægaf Jumjo89 » 26/10/2017 19:01

Jeg vil gerne sælge min andelslejlighed, og har i den forbindelse haft synsmand ude for at tjekke forbedringer og mangler/fradrag.
I vores vedtægter står der kun, at formand, synsmand og køber skal godkende slibning og lakering af gulv samt rengøring ved overdragelse til køber.
Er det okay at synsmanden i rapporten skriver, at der skal males (-9000 kr.) og der mangler 4 dørstoppere, som heller ikke var der da jeg købte lejligheden og heller ikke blev noteret dengang (-1000 kr.) ?
Hvor kan man se/hvem bestemmer, om hvorvidt der f.eks. skal males, være dørstoppere mm.

Hvis køber siger de selv vil male og ikke ønsker at få dørstoppere, kan man så lave en aftale om slå noget af prisen eller bliver jeg uanset hvad trukket de 10.000 kr. Hvis ikke jeg udbedre det?

Jeg kan købe 4 dørstoppere og male hele lejligheden for omkring 2-3000 kr. så det vil være nemt tjente penge - men når først jeg har solgt og pakket mine ting, tænker jeg ikke jeg gider bruge tid på det. Så hellere være lidt fræk og sige til køber, at jeg kan udbedre fejlene og så smide de 10.000 kr. oven i prisen eller de kan selv gøre det og så spare f.eks. 5000 kr. Må man det?

Venlig hilsen
Julie
Jumjo89
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 26/10/2017 17:25

Tilbage til Forbedringer og løsøre i lejligheden

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster