"Nyt Køkken" m.m.

Om etablering, salgsværdi, lovlighed og dokumentation.

"Nyt Køkken" m.m.

Indlægaf Klaus » 7/06/2004 21:47

Hejsa. Ja Så har vi overtaget den andel som jeg tidligere har skrevet om. Den er blevet synet, men jeg tog en nyt syn gennem ABLO, da der er flere ting jeg gerne vil lave indsigelser imod. Vi er ved at udvide toilettet med en rigtig brusebiche der bliver udvidet ud i køkkenet, efter gældende regler. Vi har måtte afmontere det nye køkken som vi overtog og skal flytte væggen 40 cm for at få plads til væggene til brusenichen samt flytte gassen og får ny måler.
Selvfølgelig er etabelering af bad en forbedring. Men hvad med den nye væg der bliver sat op, samt nedrivning af den gamle + flytning af gas som medvirker et ekstra køkkenskab + ny bordplade+vask+ nedsænket meneraluldsloft, altså alt det som vi udskifter, går det ik med i forbedring.

Skal vi få vurderet det når det er færdigt, da det er blevet meget mere værd...? eller er det først når vi engang flytter....?

Mvh.

Klaus
Klaus
Novice
Novice
 
Indlæg: 22
Tilmeldt: 5/09/2003 17:38
Geografisk sted: Valby

Re: "Nyt Køkken" m.m.

Indlægaf JN » 8/06/2004 15:05

Jeg har gang i nogenlunde det samme som dig.

Den restværdi der er i det bad / væg eller andet du fjerner tages naturligvis helt ud af forbedringslisten. Der i mod medtages i stedet for dit nye bad / væg. Så din netto forbedringsværdi er altså afhængig af restværdien på det gamle du fjerner.

Det skal ikke først vurderes når du flytter. Værdien nedskrives jo over årerne. Dermed er værdien af dit nye bad / væg afhængig af hvor mange år du bliver boende. Som hovedregel afskrives bad med 1% pr. år de første 10 år og derefter med 4% pr. år.
mvh
JN
JN
Ekspert
Ekspert
 
Indlæg: 132
Tilmeldt: 16/10/2003 18:17
Geografisk sted: København Ø

Re: "Nyt Køkken" m.m.

Indlægaf Klaus » 10/06/2004 19:51

Altså når vi har revet væggen ned mellem køkken og soveværelse og etabeleret en ny 40 cm længere inde mod sovev., og sat køkkenet op igen + forbredret det samt bygget en bruseniche, Skal vi så få den vurderet igen eller først når vi engang skal sælge den..... Og hvad er forskellen......?
Klaus
Novice
Novice
 
Indlæg: 22
Tilmeldt: 5/09/2003 17:38
Geografisk sted: Valby

Re: "Nyt Køkken" m.m.

Indlægaf JN » 14/06/2004 13:00

Ja undskyld jeg fik vist skrevet det modsatte af hvad jeg mente.
Det skal først vurderes når du flytter.

Årsagen er, at først da kan man sige hvor gammel forbedringen er for den der skal overtages din lejlighed. Da værdien er afhængig af alder på forbedringen er dette dermed den logiske sammenhæng.

Du kan godt få lavet en forbedring nu hvis du vil, men for mig at se kan den ikke bruges til noget, med andre ord - spild af penge.

Det du dog kan gøre for at få vurderingen så rigtig som muligt når du engang flytter er, at du NU dokumenterer de forbedringer du laver med før/efter fotos. Naturligvis skal du gemme alle bilag i forb. med udlæg.
mvh
JN
JN
Ekspert
Ekspert
 
Indlæg: 132
Tilmeldt: 16/10/2003 18:17
Geografisk sted: København Ø

Re: "Nyt Køkken" m.m.

Indlægaf Klaus » 15/06/2004 20:27

mange tak........


nogen der ved hvor man kan få den der by & byg vejledning og regler om vådrum....? Spi eller noget i den retning....?
Klaus
Novice
Novice
 
Indlæg: 22
Tilmeldt: 5/09/2003 17:38
Geografisk sted: Valby

Indlægaf Admin. Jens Arentoft » 16/06/2004 00:19

Du kan læse om vådrum og SBI i et tidligere indlæg
http://www.andelsbolig-debat.dk/andelsb ... .php?t=170
Senest rettet af Admin. Jens Arentoft 20/09/2008 22:39, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Admin. Jens Arentoft
Administrator
Administrator
 
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 19/02/2003 12:34
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf Jaki » 28/06/2004 20:37

Hejsa

Rigtig god fornøjelse med at lave badeværelse. Jeg var hele turen igennem med start i november 2002 og var først færdig omkring april 2003.

Med tålmodighed og nysgerrighed kan man sagtens finde ud af hvordan det laves, men uden erfaring kræver det MANGE timer. Det nyeste ved reglerne er efter sigende at der også skal være en gummimembran i kanterne og ved udløb.

Når badeværelset skal godkendes er det vigtigt at man har sorteret sine udgifter i kategorier, da de forskellige dele nedskrives efter forskelligt antal år. Spørg bestyrelsen. Ligeledes er det vigtigt at ledningen til sidst sættes i af en elektriker, ligesom at du kan forberede vandrørerne, men det skal være en vvs-mand der samler. Jeg kom ned på 28.000 for et badeværelse med elektronisk gulvvarme og alt inventar blev fornyet. Det var dog maks et 2 kvm badeværelse, men jeg er stadig ganske tilfreds med prisen.

Hilsen Jacob
Jaki
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 28/06/2004 20:23


Tilbage til Forbedringer og løsøre i lejligheden

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster

cron