Hej!
Min lillebror fik pr. 15. oktober 2020 nøglerne til sin nye andelsbolig.
Han gennemgik fejl og mangler med bestyrelsesformand + et andet bestyrelsesmedlem, selvom en vurderingsrapport over fejl og mangler var lavet forud for salget. Der står i andelsforeningernes vedtægter, at man kan gøre indsigelse ved fejl og mangler i, til og med 8 dage efter overdragelsesdatoen.
Min bror henvender sig til bestyrelsesformanden, for hjælp til gennemlæsning af e-mail, der skal sendes til administrator. Bestyrelsesformand siger, at e-mailen ikke mangler noget, men at min lillebror har 8 hverdage til at gøre indsigelse!
Altså: bestyrelsesformand siger, at han kan vente med at sende til mandag d. 26. oktober 2020 (svarende til 8 hverdage fra overdragelsesdato af lejlighed).
Min bror tænker ikke videre over, at der i hans købsbevis står, at han har til og med d. 23. oktober.
Han indsender indsigelsen d. 25. oktober, og får svar d. 26, at hans frist er udløbet.
Nu vil ingen tage ansvar for, at han blev vejledt forkert af bestyrelsesformanden! Han havde i sinde at sende indsigelsen d. 22.
Mit spørgsmål: Er der hjælp at hente noget sted? Advokat jeg kan kontakte eller andet? Administrationen fralægger sig alt ansvar og kan ikke hjælpe. Bestyrelsesformand anerkender overfor administration, at det er vedkommende der har vejledt min lillebror forkert, og at han havde til hensigt at gøre indsigelse inden for fristen!! Men det bliver afvist af administrationen. Derudover står der i vedtægterne, at man har 8 dage. Siden hvornår kan man nå noget som helst på 8 dage inkl. weekend. Andre der har samme vedtægter angående indsigelse???
Hjælp, hjælp, hjælp.