Forkerte informationer fra bestyrelsesformand!!

Om etablering, salgsværdi, lovlighed og dokumentation.

Forkerte informationer fra bestyrelsesformand!!

Indlægaf Buklv » 27/10/2020 00:12

Hej!

Min lillebror fik pr. 15. oktober 2020 nøglerne til sin nye andelsbolig.
Han gennemgik fejl og mangler med bestyrelsesformand + et andet bestyrelsesmedlem, selvom en vurderingsrapport over fejl og mangler var lavet forud for salget. Der står i andelsforeningernes vedtægter, at man kan gøre indsigelse ved fejl og mangler i, til og med 8 dage efter overdragelsesdatoen.

Min bror henvender sig til bestyrelsesformanden, for hjælp til gennemlæsning af e-mail, der skal sendes til administrator. Bestyrelsesformand siger, at e-mailen ikke mangler noget, men at min lillebror har 8 hverdage til at gøre indsigelse!

Altså: bestyrelsesformand siger, at han kan vente med at sende til mandag d. 26. oktober 2020 (svarende til 8 hverdage fra overdragelsesdato af lejlighed).

Min bror tænker ikke videre over, at der i hans købsbevis står, at han har til og med d. 23. oktober.

Han indsender indsigelsen d. 25. oktober, og får svar d. 26, at hans frist er udløbet.

Nu vil ingen tage ansvar for, at han blev vejledt forkert af bestyrelsesformanden! Han havde i sinde at sende indsigelsen d. 22.

Mit spørgsmål: Er der hjælp at hente noget sted? Advokat jeg kan kontakte eller andet? Administrationen fralægger sig alt ansvar og kan ikke hjælpe. Bestyrelsesformand anerkender overfor administration, at det er vedkommende der har vejledt min lillebror forkert, og at han havde til hensigt at gøre indsigelse inden for fristen!! Men det bliver afvist af administrationen. Derudover står der i vedtægterne, at man har 8 dage. Siden hvornår kan man nå noget som helst på 8 dage inkl. weekend. Andre der har samme vedtægter angående indsigelse???

Hjælp, hjælp, hjælp.
Buklv
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 26/10/2020 23:59

Re: Forkerte informationer fra bestyrelsesformand!!

Indlægaf sfb » 30/10/2020 11:09

Hej.
Det er svært at svar på når man ikke har kendskab til de indsigelser der er tale om.
Så i alle kommuner kan i finde et tilbud om gratis advokat hjælp ,eller hvis i er i en fagforening er der også et sådan tilbud.
Men----men hvis jeg var modparten ville jeg også gå til en sådan advokat som så skulle afvise en indsigelse der er fremsendt for sent.
venligst
sfb.
sfb
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 6/01/2011 16:27
Geografisk sted: kerteminde


Tilbage til Forbedringer og løsøre i lejligheden

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster

cron