Forbedring der blev givet fradrag for

Om etablering, salgsværdi, lovlighed og dokumentation.

Forbedring der blev givet fradrag for

Indlægaf andreasbn » 8/12/2023 02:52

Jeg står i den situation at jeg solgte en andelsbolig for 2 år siden. En måned inden jeg flyttede ud krævede bestyrelsen at alle andelshavere renoverede deres altaner indenfor seks måneder da bundene var fugt-beskadiget (altanerne var individuelle forbedringer, og var opført mange år før jeg købte lejligheden). Da jeg var fraflyttet lejligheden var jeg nødsaget til at sælge og kunne ikke vente på renoveringen var færdig. Andelsbestyrelsen påstod renoveringen ikke udgjorde en forbedring og var ren vedligeholdesarbejde, så de påtvang 30K i fradrag til køberen baseret på et tilbud. Året efter stod renoveringen så færdig og nu vurderede et vurderingfirma, at hele renoveringen var en forbedring. Sælgeren af min lejlighed solgte herefter sin lejlighed og fik betalt hele beløbet for altanforbedringen tilbage plus de 30K der var givet i fradrag (fradraget var nu forsvundet). Effektivt blev han altså betalt to gange: først af mig i form af fradrag og så igen af den nye køber. Jeg mener jeg har ret til at få den del af forbedringen jeg har betalt for, og jeg kan ikke set det er fair, at køberen af min lejlighed skal tjene penge på at lave en forbedring på min bekostning. Jeg mener det bør være sådan, at det er den der har betalt for forbedringen der skal godtgøres (dvs. mig), og ikke blot den der ladet arbejdet udføre.

Er der andre der har hørt om lign. sager? Hvad er jeres vurdering, skal jeg have mine 30K tilbage for forbedringen, eller skal de gå til køberen af min lejlighed?
andreasbn
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 12/05/2020 02:12

Re: Forbedring der blev givet fradrag for

Indlægaf sfb » 12/12/2023 17:08

hej.
Det er et godt spørgsmål du stiller. Sådan som du beskriver det så---ja du bør nok skulle havde betalingen , Men hvordan får du din køber til at betale ? En sag ved retten kan du måske vinde delvis ,en sådan sag kan måske koste dig 30--til 50,000 kr og kan køberen så betale ? Hvis ikke så er det dig der står med alle udgifterne . Så først skal du finde ud af om du har en forsikring der vil betale og så en advokat som vil tage sagen .
venligst
sfb
sfb
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 6/01/2011 16:27
Geografisk sted: kerteminde


Tilbage til Forbedringer og løsøre i lejligheden

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst