nye altaner

Om etablering, salgsværdi, lovlighed og dokumentation.

nye altaner

Indlægaf Bjarne » 8/09/2004 21:42

Jeg bor i en andelslejlighed og i ejendommen har der aldrig tidligere været altaner.

Nu ønsker foreningen at etablere altaner og hver andelshaver skal til det formål i banken og låne 66.000 kr - hvis vi nægter vil vi blive smidt ud/tvunget til at sælge

Kan man det ?

Der er 40 lejligheder, heraf 8 stue lejligheder - hvor mange skal stemme for forslaget ? kvalificeret flertal ? og er det 2/3 af alle lejligheder eller i dette tilfælde kun af de 32 lejligheder som skal have altan ?

Skal kommunen sende forslaget til høring i de enkelte andelslejligheder - eller kan jeg gøre indsigelse over for kommunen ?

Kan jeg gøre noget for at undgå at skulle låne penge selv og/eller i det hele taget undgå at få altan

Hvilke paragraffer i vedtægterne skal jeg se på ?

Det hævdes at det er for dyrt at andelsforeningen optager lånet og endvidere fortælles der om rentefordelen når hver enkelt selv optager et lån

Nogen gode råd til hvordan jeg skal forholde mig når jeg ikke ønsker altan


Mvh.
Bjarne
Bjarne
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 8/09/2004 20:48
Geografisk sted: København / frederiksberg

Indlægaf Repo » 9/09/2004 10:53

Hej.

Hvis beslutningen er lovligt vedtaget på en generalforsamling er du bundet af beslutningen. Hvordan en sådan beslutning skal vedtages fremgår af Jeres vedtægter.

Når du skriver at andelshaverne skal i banken og låne penge, lyder det som om, der er vedtaget/foreslået et ekstraordinært indskud i foreningen. Stemmereglerne skal derfor søges i afsnittet om dette, og der "plejer" at gælde samme stemmeregler som ved vedtægtsændringer.

Der findes vist også skatteregler for, hvor stort indskuddet må være uden at man risikerer at blive beskattet af "sparet husleje". Så vidt jeg husker er det 20% af købesummen og senere forbedringer på ejendommen samt 5% af disse.
Repo
Repo
Ekspert
Ekspert
 
Indlæg: 108
Tilmeldt: 8/07/2004 14:12
Geografisk sted: København


Tilbage til Forbedringer og løsøre i lejligheden

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster

cron