Sælger vil beholde lejlighed.

Om etablering, salgsværdi, lovlighed og dokumentation.

Sælger vil beholde lejlighed.

Indlægaf dk_son » 2/05/2005 22:09

Jeg har d. 18/04 fået godkendelse til at købe en større lejlighed i min andelsboligforening med overtagelse pr. 01/05. Jeg modtog et par dage efter en vurdering lavet af et boligvurderings firma som virkede fornuftigt og aftalte at mødes med sælger for at se lejligheden som også var i god stand. Jeg havde dog et ønske om at få uddybet et par af forbedringerne da jeg ikke syntes vurderingen var fyldestgørende:

1. Suplerende el 6500 kr.
2. 8 køkkenskabe 23000 kr. (har undersøgt anskaffelsespris ca. 8000 kr.)
3. Blænding af dør 3000 Kr. (døren var blændet da køber overtog, men han har sat ny op med isolering)

Jeg har prøvet at få sælger til at vise dokumentation for el og køkken,
men han har ikke kunnet fremskaffe nogen.
Jeg modtog nøgler fra sælger d. 01/05, men vi underskrev ikke da jeg ikke var sikker på reglerne for hvorvidt man kan klage over forbedringer efter købet. Sælger har ringet idag d. 02/05 og ønsker ikke at sælge da han mener at jeg er besværlig og "stiller mig på bagbenene."
Jeg har hele tiden villet købe lejligheden har også accepteret prisen for forbedringer.
Har jeg en lejlighed?
dk_son
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 2/05/2005 20:29
Geografisk sted: København

Indlægaf anrosen » 5/06/2005 16:12

Det eneste jeg kan meddele dig, er at det er ærgeligt for dig. Men har der ikke været en grund til at han ikke sælger til dig? Mener det kan være noget med at du påpeget disse ting eller noget andet. Under alle omstændigheder er det under al kritik, men du kan sådan set ikke gøre det helt store, udfra min begrænsede viden desværre.. :/
anrosen
Novice
Novice
 
Indlæg: 21
Tilmeldt: 28/05/2005 13:19
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf JN » 9/06/2005 13:48

Næ, men hvem vil sælger så sælge til? Går det ikke efter venteliste? I givet fald kan han ikke bare springe dig over med den nævnte argumentation.
mvh
JN
JN
Ekspert
Ekspert
 
Indlæg: 132
Tilmeldt: 16/10/2003 18:17
Geografisk sted: København Ø


Tilbage til Forbedringer og løsøre i lejligheden

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster