Bytte andel efter huskøb

Om reglerne og mulighederne for bytning af andelsbolig

Bytte andel efter huskøb

Indlægaf Nullermanden » 16/09/2005 01:16

Jeg har købt hus til overtagelse om nogle måneder og skal sælge min andel i starten af det nye år i f.m. når vi flytter ind.
Mit spm er om jeg må bytte min lejlighed med en anden andel for mine forældre. I min andelsforening må man sælge til forældre og børn udenom ventelisterne og man må gerne bytte.

Men mine forældre vil ikke bo i min lejlighed, da de ønsker at bo et andet sted - og fordi min lejlighed ligger på 4.sal.

Enten kan jeg bytte til en ny lejlighed (men bestyrelsen kan jo nægte godkendelse da de ved jeg har købt hus) og sælge den nye lejlighed til mine forældre.
Eller jeg kan sælge min nuværende lejlighed til mine forældre og de kan bytte med det samme.

Kommentarer udbedes.
Nullermanden
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 16/09/2005 01:07

Indlægaf pm » 16/09/2005 12:55

Hej "Nullermand"

Jeg ser det som en situation hvor du må opveje besvær med chancen for at det går godt .... du nævner flere muligheder, men det ser ikke ud som om du kan "afprøve" dem alle! Du kan ikke bytte for dine forældre - dvs at du finder en at bytte med og dine forældre får lejligheden frem for dig. Med mindre du har en "lokumsaftale" med den forening du bytter med...

Jeg villel umiddelbart gøre det så sikkert som muligt særligt set i lyset af at bestyrelsen ved at du har købt hus allerede. Lad dine forældre - evt blot den ene købe lejligheden - vigtigt at de/den flytter folkeregisteradresse til lejligheden og der kommer lidt møbler ind - derefter kan de bytte til en anden lejlighed - med mindre jeres vedtægter indholder krav om beboelse et vist stykke tid før bytte kan lade sig gøre.

bedste hilsner

PM
pm
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 199
Tilmeldt: 17/03/2005 18:07
Geografisk sted: København

Indlægaf Nullermanden » 17/09/2005 10:11

Tak for svaret PM.
Nullermanden
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 16/09/2005 01:07


Tilbage til Bytning af andelsbolig

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst