Bytte af andel

Om reglerne og mulighederne for bytning af andelsbolig

Bytte af andel

Indlægaf heos » 4/04/2006 18:30

Hej

Min veninde er i den uheldige situation at hendes mand er gået fra hende pga. en anden kvinde.

Hun er så derimod i den heldige situation at hun har mulighed for at få en andelslejlighed på Amager. Men hun har også en god veninde som har en andelslejlighed på Vesterbro hvor hun bor i forvejen, som ikke længere må fremleje sin andel da hun allerede har fremlejet den i 2 år, da hun bor i Tokyo. Nu vil min veninde så hellere have lejligheden på vesterbro så hendes to piger ikke behøver at blive flyttet fra deres kendte rammer.

Spørgsmålet går så på: Kan hun sige ja tak til lejligheden på Amager og bytte den til lejligheden på vesterbro til hendes veninde. Det vil sige at hun får lejligheden på Vesterbro og veninden i Tokyo får andelslejligheden på amager som så skal fremlejes. Hun har jo aldrig boet i den på amager, men købt og betalt den. Grunden til at hun ikke bare kan købe andelslejligheden på vesterbro er at andelsforeningen stiller krav om at man kun må bytte fra én andel til en anden.

Håber det giver mening?

Mvh. Heos
heos
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 4/04/2006 18:21

Indlægaf posedame » 4/04/2006 22:22

Jeg forstår hvad du mener. Jeg er af den opfattelse at mange foreninger har en regel om at man skal have beboet sin andel i to år før man må fremleje, sådan er det i hver fald hos os. Står der ikke noget nærmere i vedtægterne?
posedame
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 11/03/2006 13:18
Geografisk sted: København

Indlægaf 4ndelshaveren » 4/04/2006 22:54

Reglerne er klare for den vakse bestyrese.

1. Der er bopælspligt, så lejligheden på vesterbro bliver sat til salg efter ventelisten. Man kan ikke bo i Tokyo og eje en andelsbolig i Danmark.

2. Din veninde skal så hurtigt som muligt prøve at overtage boligen på Amager. En fugl i hånden...

3. Man skal have beboet sin andelsbolig, før man kan fremleje og bytte. Det gælder jer begge 2, veninde og veninden i tokyo.
4ndelshaveren
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 776
Tilmeldt: 11/11/2004 18:43


Tilbage til Bytning af andelsbolig

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster