Byttetid?

Om reglerne og mulighederne for bytning af andelsbolig

Byttetid?

Indlægaf Janno » 31/03/2004 18:36

Hej...

Jeg er i den situation at min andel lige er steget betydeligt i værdi fordi vi er gået over til valuarvurdering...
Jeg fik en gæld for nogle år siden, fordi jeg fik et dårligt knæ, og sad i hus uden mulighed for at passe mit arbejde, med deraf følgende indtægtsnedgang...

Derfor havde jeg tænkt mig at bytte til en anden lejlighed, med en billigere andel, Betale min gæld ud, og sidde billigere - og hertil er der ingen problemer...
Men: Jeg har en 2V, og det er egentligt passende for mig, men de fleste vil have en 3V i bytte, og der er netop kommet en til salg i vores ejendom, og så tænker jeg at det var smart at bytte internt først, da jeg så står bedre bagefter...

Er der nogle regler om at jeg skal have boet i lejligheden i et vist stykke tid førend jeg kan bytte videre?
Eller kan jeg rent faktisk bytte så tilpas hurtigt at jeg ikke engang behøver at flytte ind i den "nye" lejlighed, men bare bytter videre med det samme?

Håber på et hurtigt svar, da der er frist for at lægge intern billet ind på den anden lejlighed...

Mange hilsner
Janno",)
Janno
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 31/03/2004 18:28
Geografisk sted: København V

Indlægaf Admin. Jens Arentoft » 31/03/2004 23:40

Der er ingen bestemt frist, men udgangspunktet er at der skal være tale om et reelt bytte hvor du flytter ind i den nye lejlighed. Hvis du efter nogle måneder får lyst til noget andet, kan det næppe kritiseres.
Brugeravatar
Admin. Jens Arentoft
Administrator
Administrator
 
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 19/02/2003 12:34
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf Janno » 1/04/2004 00:06

Tak for hjælpen... så ved jeg hvor jeg står!
Janno
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 31/03/2004 18:28
Geografisk sted: København V


Tilbage til Bytning af andelsbolig

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron