Andelsboliglån med studiegæld

Om forbud og muligheder for pantsætning af andele samt optagelse af banklån.

Andelsboliglån med studiegæld

Indlægaf latho » 25/01/2006 19:15

Hej.

Jeg har forhørt mig hos en "klog ven" om belåning af friværdien i min andelsbolig. Han levner ikke mine låneplaner nogen som helst chancer med den økonomi jeg har i øjeblikket. Jeg vil dog gerne høre fra nogle af jer herinde.

Sagen er den at min andel er købt og betalt, altså har jeg intet lån i den forbindelse. Dog har jeg efterhånden en pæn stor studiegæld. Herudover nogle andre (dyre) lån, som netop er dem jeg vil have samlet og omlagt til et billigere andelsboliglån.

Jeg er studerende på SU. Mit studie afsluttes om 3½ år, så studiegælden skal først påbegyndes afvikling i 2010.

Andelsværdi: 205.000 kr.
Forbedringer: 35.000 kr.

Studielån: 330.000 kr.
Andre lån: 75.000 kr.

Min nuværende økonomi er stram, men hænger dog sammen.

Hvad mener i?
Har jeg en reel chance for at få tilbudt et andelsboliglån på 75-100.000 kr.? Eller har min "kloge ven" ret?

Ser meget frem til nogle bud fra jer.

Mvh,
Lars
latho
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 25/01/2006 18:47
Geografisk sted: København

Re: Andelsboliglån med studiegæld

Indlægaf Andelshaver Nielsen » 26/01/2006 00:48

latho skrev:Hvad mener i?
Har jeg en reel chance for at få tilbudt et andelsboliglån på 75-100.000 kr.? Eller har min "kloge ven" ret?


Det ville slet ikke undre mig hvis du kan finde banker, der vil låne dig pengene. Sikkerhed er meget afgørende for banker

Sikkerheden er der i form af mulighed for tinglyst 1. prioritets pant i din andelsbolig, med mindre en anden kreditor har allerede har tinglyst. Så hvis du går på røven vil banken være de første der får deres penge - om nødvendigt ved at fremtvinge et salg af boligen.

Bankerne er meget forskellige, så spørg nogle forskellige. Se også mybanker.dk m.h.t. renter m.m.
Andelshaver Nielsen
Entusiast
Entusiast
 
Indlæg: 67
Tilmeldt: 14/01/2005 15:39

Indlægaf sam » 26/01/2006 11:27

Hej Lars

Jeg formoder det er helt regulære SU-lån til dit nuværende studie du har?
I guvet fald har jeg meget svært ved at tro, at du ikke kan få et lån i din friværdi. Eventuelt endda et lån der også indfrier dit nuværende ekstra lån (hvis det ville være fordelagtigt).
Mvh Sam
sam
Elite Entusiast
Elite Entusiast
 
Indlæg: 95
Tilmeldt: 14/01/2006 11:46

Indlægaf Klaverboxer » 1/03/2006 01:40

Hej latho.

Jeg har selv en lejlighed til 196.000 til 2650 mnd. og havde den helt udbetalt. Jeg ønskede også a samle alle mine smågældsforpligtigelser i et lån i friværdien. Jeg fik godkendt lån på 110.000 i lån og spar bank.
Jeg er selv på su og har studielån på ca. 175.000 men der var ingen problemer sålænge banken fik stillet sikkerhed i andelen.
Håber at det hjælper...?
Mvh Klaverboxer
Klaverboxer
Ekspert
Ekspert
 
Indlæg: 100
Tilmeldt: 1/03/2006 01:35


Tilbage til Pantsætning og banklån

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron