Andelsboliglån med studiegæld

Om forbud og muligheder for pantsætning af andele samt optagelse af banklån.

Andelsboliglån med studiegæld

Indlægaf latho » 25/01/2006 19:15

Hej.

Jeg har forhørt mig hos en "klog ven" om belåning af friværdien i min andelsbolig. Han levner ikke mine låneplaner nogen som helst chancer med den økonomi jeg har i øjeblikket. Jeg vil dog gerne høre fra nogle af jer herinde.

Sagen er den at min andel er købt og betalt, altså har jeg intet lån i den forbindelse. Dog har jeg efterhånden en pæn stor studiegæld. Herudover nogle andre (dyre) lån, som netop er dem jeg vil have samlet og omlagt til et billigere andelsboliglån.

Jeg er studerende på SU. Mit studie afsluttes om 3½ år, så studiegælden skal først påbegyndes afvikling i 2010.

Andelsværdi: 205.000 kr.
Forbedringer: 35.000 kr.

Studielån: 330.000 kr.
Andre lån: 75.000 kr.

Min nuværende økonomi er stram, men hænger dog sammen.

Hvad mener i?
Har jeg en reel chance for at få tilbudt et andelsboliglån på 75-100.000 kr.? Eller har min "kloge ven" ret?

Ser meget frem til nogle bud fra jer.

Mvh,
Lars
latho
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 25/01/2006 18:47
Geografisk sted: København

Re: Andelsboliglån med studiegæld

Indlægaf Andelshaver Nielsen » 26/01/2006 00:48

latho skrev:Hvad mener i?
Har jeg en reel chance for at få tilbudt et andelsboliglån på 75-100.000 kr.? Eller har min "kloge ven" ret?


Det ville slet ikke undre mig hvis du kan finde banker, der vil låne dig pengene. Sikkerhed er meget afgørende for banker

Sikkerheden er der i form af mulighed for tinglyst 1. prioritets pant i din andelsbolig, med mindre en anden kreditor har allerede har tinglyst. Så hvis du går på røven vil banken være de første der får deres penge - om nødvendigt ved at fremtvinge et salg af boligen.

Bankerne er meget forskellige, så spørg nogle forskellige. Se også mybanker.dk m.h.t. renter m.m.
Andelshaver Nielsen
Entusiast
Entusiast
 
Indlæg: 67
Tilmeldt: 14/01/2005 15:39