Andelsboligkreditlån

Om forbud og muligheder for pantsætning af andele samt optagelse af banklån.

Andelsboligkreditlån

Indlægaf Bilingual » 23/05/2006 20:59

Hej med jer

Vi er ved at få etableret et andelsboligkreditlån på 510000, med variabel 5%, der bedst passer med vores nuværende situation, hvor indkomsten ikke er så høj

Spørgsmålet går på om det er en rimelig rente , og om hvis vi finder billigere lånemuligheder, igen skal betale tinglysningsafgift og 1,5% af værdien eller bare kan lade den nye bank overtage lånet uden omkostninger?
Bilingual
Novice på vej frem
Novice på vej frem
 
Indlæg: 39
Tilmeldt: 15/05/2006 00:21

Indlægaf PeterLib » 23/05/2006 22:58

Jeg synes fremgangsmåden må være at bede flere banker om at give et tilbud, og så vælge det billigste. Det er nok den eneste måde at finde markedsrenten på. Om det skal være varibelt eller fastforrentet er svært at sige, men man bør nok undersøge, om man kan klare at betale et variabelt lån, hvis renten stiger til fx 8%

Det er vel de færreste der omlægger deres sædvanlige banklån, selvom det selvfølglig kan lade sig gøre. Jeg synes det drejer sig om at finde det rigtige sted at låne første gang. Igen, spørg banken.
PeterLib
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 245
Tilmeldt: 24/08/2005 22:22
Geografisk sted: København

Indlægaf 4ndelshaveren » 24/05/2006 11:14

Stort set samtlige andelsboliglån er variable, som justeres med bevægelser i CIBOR-renten. Jeg har kendskab til at man kan spørge målrettet efter en fast rente. Bankerne udbyder dem bare ikke som andelsboliglån. Den faste rente vil dog ligge markant højere end den variable ca. 7-8 pct.

Ellers ser det fornuftigt ud med den rente du har fået fat i, givet at markedsrenten er steget. Kig dog på rentetalllet ÅOP.
4ndelshaveren
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 776
Tilmeldt: 11/11/2004 18:43

Indlægaf Bilingual » 28/05/2006 18:14

Mange tak for kommentarerne, rart at vide at man ikke bliver flået helt :)

jeg fik dog ikke helt styr på om det er muligt at flytte til et andels banklån til en anden bank uden de store problemer, eller om det bliver en dyr fornøjelse?
Bilingual
Novice på vej frem
Novice på vej frem
 
Indlæg: 39
Tilmeldt: 15/05/2006 00:21


Tilbage til Pantsætning og banklån

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst

cron