Ny kartoffelkur i sigte?

Om forbud og muligheder for pantsætning af andele samt optagelse af banklån.

Ny kartoffelkur i sigte?

Indlægaf Bilingual » 19/07/2006 14:23

Hejsa allesammen

Jeg har optaget et 30 årigt 5% variabel rente andelsbolig lån på 510.000 i DDB.

Hvis jeg skulle vælge et fast forrentet lån istedet, ville det koste en rente på 8,75%

Er der nogen der har en anelse om at der er risiko for en ny kartoffelkur inden for de nærmeste år, og om man snart skal overveje at køre på den sikre hest?

http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=466109
Bilingual
Novice på vej frem
Novice på vej frem
 
Indlæg: 39
Tilmeldt: 15/05/2006 00:21

Indlægaf 4ndelshaveren » 19/07/2006 18:51

Du spørger efter et (kvalificeret) men usikkert gæt. Jeg vil vælge der variable lån og skære perioden ned til 15-20 år.
4ndelshaveren
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 776
Tilmeldt: 11/11/2004 18:43

Med på en lytter!

Indlægaf frederiksberg » 19/07/2006 23:32

Tillykke med dit lån og sikkert også andel. Jeg står også overfor det samme og skal til at kigge på lånemulighederne som andelsboliglån, andelsboligkreditlån osv osv. virker lidt af en jungel:

Derfor nogle hjælp til selvhjælp spørgsmål:

Kan man få af vide hvad brutto/netto kommer til at blive for dig?

Er der ikke åbnet op for 6 % fastforrentet endnu og bliver dette ik gjort snart?

Er andelen og kan man 100 % finanssere på 30 årigt 5% variabel rente andelsbolig lån på 510.000 i DDB ?

På forhånd tak
Top optimist
frederiksberg
Novice
Novice
 
Indlæg: 26
Tilmeldt: 19/10/2005 15:44
Geografisk sted: frederiksberg

Indlægaf tychsen » 19/09/2006 22:33

Når man låner til en andelsbolig, låner man så ikke penge til at afbetale et andet lån?

Jeg bor selv i andelsbolig, men købte råderetten til min andel kontant. Jeg kan ikke se, hvordan det kan være en fordel, hvis man skal låne til at betale huslejen (som jo består af foreningens lån samt diverse).

Vil/skal man låne, så må ejerbolig vel være at foretrække, da man så ikke skal låne for at betale af på et andet lån - samt får skattefordelen på alt hvad man afbetaler på. Ved andelsbolig kan man jo ikke trække foreningens lån fra i skat.

Undskyld jeg afsporer samtalen, men det er vel ret relevant i forhold til trådens emne?

/Tychsen
tychsen
Novice
Novice
 
Indlæg: 13
Tilmeldt: 4/07/2006 08:22


Tilbage til Pantsætning og banklån

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron