Afregning af andelsbolig med pant

Om forbud og muligheder for pantsætning af andele samt optagelse af banklån.

Afregning af andelsbolig med pant

Indlægaf HansogGrethe » 5/05/2014 15:21

Jeg skal afregne en solgt andelsbolig. Der er i andelsboligen udstedt en adkomsterklæring vedrørende et ejerpantebrev. På et senere tidspunkt er der udstedt en adkomsterklæring vedrørende et udlæg. (De 2 erklæringer er til forskellige pengeinstitutter). Når jeg foretager opslag i andelsboligbogen, er det kun gælden vedrørende udlægget, der er tinglyst. Ejerpantebrevet er ikke tinglyst. Kan foreningen komme i i klemme, ved "kun" at afregne, for udlægget, eller har vi pligt til at foretage os yderligere?
På forhånd tak for svar.
HansogGrethe
Novice
Novice
 
Indlæg: 12
Tilmeldt: 15/08/2009 14:04

Re: Afregning af andelsbolig med pant

Indlægaf molan » 5/08/2015 12:03

HansogGrethe skrev:Jeg skal afregne en solgt andelsbolig. Der er i andelsboligen udstedt en adkomsterklæring vedrørende et ejerpantebrev. På et senere tidspunkt er der udstedt en adkomsterklæring vedrørende et udlæg. (De 2 erklæringer er til forskellige pengeinstitutter). Når jeg foretager opslag i andelsboligbogen, er det kun gælden vedrørende udlægget, der er tinglyst. Ejerpantebrevet er ikke tinglyst. Kan foreningen komme i i klemme, ved "kun" at afregne, for udlægget, eller har vi pligt til at foretage os yderligere?
På forhånd tak for svar.


Hvad der er tinglyst af gæld for andelshaveren med pant i andelbeviset er ikke jeres problem som forening, det er ikke jer som skylder penge.

Hvad mener du med "kun" at afregne for udlægget?
molan
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 23/08/2011 22:15


Tilbage til Pantsætning og banklån

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron