Advisering

Om forbud og muligheder for pantsætning af andele samt optagelse af banklån.

Advisering

Indlægaf Annapurna » 16/08/2014 17:23

I forbindelse med omlægning af mit lån til min andelsbolig til et andelsboliglån har jeg i stiftelsesomkostninger betalt 14.300.- I dag får jeg et brev fra vores administrator Boligexperten, som skriver at de ved kommende boligafgift vil trække 1250.- til en adkomsterklæring.

Det synes jeg faktisk er mange penge - og jeg har skrevet til Den Danske Bank, at jeg synes dd bør æde denne opkrævning , da det er dem der har taget pant i min bolig.

Jeg har i en del år haft et fastforrentet 30-årigt lån med en rente på 8,1 %
Mit nye andelsboliglån fik jeg ned på en rente der hedder 5,5 % og det er i sig selv godt, men jeg synes til gengæld, at jeg er kommet til at betale dyrt for denne omlægning.

Hvad er normalt at opkræve i adkomst og er det ikke rimeligt, at banken skal betale dette? Eller er jeg helt forkert på den ??

Med venlig hilsen
Helle Behrens Eriksen
Annapurna
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 16/08/2014 16:53

Re: Advisering

Indlægaf sfb » 18/08/2014 21:08

hej
prøv at læse dette!
viewtopic.php?t=843
sfb
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 6/01/2011 16:27
Geografisk sted: kerteminde

Re: Advisering

Indlægaf molan » 5/08/2015 11:59

Annapurna skrev:I forbindelse med omlægning af mit lån til min andelsbolig til et andelsboliglån har jeg i stiftelsesomkostninger betalt 14.300.- I dag får jeg et brev fra vores administrator Boligexperten, som skriver at de ved kommende boligafgift vil trække 1250.- til en adkomsterklæring.

Det synes jeg faktisk er mange penge - og jeg har skrevet til Den Danske Bank, at jeg synes dd bør æde denne opkrævning , da det er dem der har taget pant i min bolig.

Jeg har i en del år haft et fastforrentet 30-årigt lån med en rente på 8,1 %
Mit nye andelsboliglån fik jeg ned på en rente der hedder 5,5 % og det er i sig selv godt, men jeg synes til gengæld, at jeg er kommet til at betale dyrt for denne omlægning.

Hvad er normalt at opkræve i adkomst og er det ikke rimeligt, at banken skal betale dette? Eller er jeg helt forkert på den ??

Med venlig hilsen
Helle Behrens Eriksen


5,5% ok, det lyder dyrt, jeg betaler 3,35% for mit. Danske bank tilbyder også lån til 3,75% så de kan godt gå længer ned omend, de ikke kan tilbyder 3,35 i rente.

DDB æde ikke opkrævning idet at det ikke er deres skyld eller problem at det koster penge.
Det er et problem mellem dig/foreningen og Boligexperten.
molan
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 23/08/2011 22:15


Tilbage til Pantsætning og banklån

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster