Kan skat sælge min lejlighed?

Om forbud og muligheder for pantsætning af andele samt optagelse af banklån.

Kan skat sælge min lejlighed?

Indlægaf Hjemløs » 3/08/2015 19:52

Jeg har været hjemløs i kbh mange år, forstået på den måde at jeg har boet hos venner samt i et erhvervslejemål og nogle forskellige andre steder der ikke er egnet til beboelse. Mine familieforhold har ikke været så gode men jeg er efter mange år kommet på god fod med min far og han har lånt mig 800.000 til at købe en 2-værelses andelslejlighed, som jeg lige har overtaget. Jeg skylder til gengæld det offentlige x00.000 kr, jeg er ikke præcist klar over hvor meget fordi jeg ikke har haft nogen postadresse i mange år og derfor ikke har noget overblik over det. Min bekymring er nu om SKAT kan gå ind og sætte den på tvangsauktion med det samme så jeg ryger på gaden igen og min fars penge er tabt? Det ville næsten være ubærligt og jeg har ikke lyst til at udsætte ham for det. Håber der er nogen der kan hjælpe mig. Mvh Troels
Hjemløs
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 3/08/2015 19:37

Re: Kan skat sælge min lejlighed?

Indlægaf Chrissander » 4/08/2015 08:55

Hej Troels

Tillykke med lejligheden. :-)

Hvis du betaler foreningsudgifter/husleje og overholder dine forpligtelser over for andelsforeningen, så kan du ikke sættes ud.
Hvis gælden til din far er registreret, så kan SKAT ikke gøre udlæg eller ligende i de "første 800K" af gælden, men kun gøre udlæg i evt friværdi.

De bedste hilsner.
Chrissander
Novice på vej frem
Novice på vej frem
 
Indlæg: 32
Tilmeldt: 26/02/2011 12:42

Re: Kan skat sælge min lejlighed?

Indlægaf Hjemløs » 7/08/2015 17:14

Kære Chrissander, tusind tak fordi du tog dig tid til at svare. Der faldt en tonstung sten fra mit hjerte. Ønsker dig en fantastisk sensommer. De bedste hilsener fra Troels.
Hjemløs
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 3/08/2015 19:37


Tilbage til Pantsætning og banklån

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster